اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاور ترامپ، درخواست دامادش برای پذیرش شکست را «خبر جعلی» خواند

مشاور ارشد کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، خبر منتشر شده درباره پیشنهاد جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ به او برای پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

مشاور ترامپ، درخواست دامادش برای پذیرش شکست را «خبر جعلی» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که پیام‌های تبریک سران کشورهای همپیمان آمریکا به «جو بایدن» بابت اعلام پیروزی او در انتخابات ادامه دارد، در آمریکا جنجال‌ها درباره عدم پذیرش شکست در انتخابات از سوی دونالد ترامپ ادامه دارد و مشاور ستاد انتخاباتی او خبرها درباره پیشنهاد داماد رئیس‌جمهور به وی به منظور اذعان به شکست را تکذیب کرد.

ماجرا از خبر شبکه سی‌ان‌ان آغاز شد که طی آن این رسانه نزدیک به دموکرات‌ها به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد، «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به وی پیشنهاد داده که شکست در انتخابات را بپذیرد.

این خبر در حالی منتشر شد که به دنبال اعلام پیروزی بایدن در انتخابات از سوی رسانه‌های مختلف آمریکایی از قبیل شبکه فاکس نیوز (رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان)، ترامپ ضمن تاکید بر پیروزی خود و تکرار ادعای تقلب در انتخابات وعده داد که نبرد حقوقی ستاد انتخاباتی وی از روز دوشنبه (امروز) آغاز خواهد شد.

«جیسون میلر» مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ در واکنش به گزارش‌ها درباره درخواست کوشنر از رئیس‌جمهور آمریکا برای اذعان به شکست، آن را «خبر جعلی» خواند.

او در یک توییت نوشت: «این داستان، صحت ندارد. جرد (کوشنر) با توجه به نتایج مشخص نشده انتخابات در چند ایالت و تخلفات جدی رأی‌گیری و فقدان شفافیت در دیگر ایالت‌ها، به دونالد ترامپ توصیه کرده که از همه ابزارهای حقوقی در دسترس خود برای تضمین شفافیت و صحت (انتخابات) استفاده کند».

میلر در توییتی دیگر به توییت «جیک تیپر» مجری سرشناس سی ان ان درباره این موضوع هم واکنش نشان داد.

این مجری سی ان ان در توییتی نوشته بود: «منابع نزدیک به رئیس‌جمهور آمریکا به من گفتند، جرد کوشنر، رودی جولیانی (وکیل شخصی ترامپ) و جیسون میلر مشاور انتخاباتی او از وی خواستند به منظور فشار برای بازشماری آرا در سراسر ایالات متحده تجمعاتی برگزار کند. دیو  باسی و مارک مدوز رئیس کارکنان کاخ سفید در حال صحبت با رئیس جمهور برای پذیرش شکست در انتخابات هستند».

میلر در رد این توییت در پیامی توییتری نوشت: «این ۱۰۰ درصد نادرست است. هیچ حقیقتی در این گزارش اصلا وجود ندارد. مدوز، دیو باسی، جرد کوشنر، رودی و من و دیگران کاملا در یک موضع مشترک قرار داریم و همه ما برای دونالد ترامپ کار و رهبری او را دنبال می کنیم و هیچ اختلافی بین ما وجود ندارد».

تکذیب خبرها درباره درخواست داماد ترامپ از او برای اذعان به شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شرایطی انجام شده که برخی از حامیان سرشناس جمهوری‌خواه رئیس‌جمهور این کشور همچنان به حمایت از او درباره احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ادامه می‌دهند.

«لیندسی گراهام»، سناتور ارشد جمهوری‌خواه و رئیس کمیته امور قضایی مجلس سنای آمریکا از جمله این افراد است که از دونالد ترامپ خواسته با قدرت به دنبال بررسی احتمال تقلب در انتخابات برود و تا زمان شفاف شدن این موضوع، پیروزی جو بایدن در انتخابات را نپذیرد.

وی در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» گفت: «این انتخابات مورد مناقشه است و رای‌گیری پستی به کابوسی برای جمهوری‌خواهان تبدیل شد». این قانونگذار ارشد همچنین هشدار داد، در صورتی که جمهوری‌خواهان الان به مبارزه با این موضوع نپردازند هرگز دیگر نخواهند توانست که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول