اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

365 کودک البرزی در مراکز شبه خانواده زندگی می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۳۶۵ کودک از سن صفر تا ۱۸ سال در ۲۴ مرکز شبه خانواده معاونت اموراجتماعی بهزیستی استان البرز بدلیل بی سرپرستی و بدسرپرستی پذیرش و نگهداری می‌شوند.

365 کودک البرزی در مراکز شبه خانواده زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص مسئله در خصوص فرزندخواندگی، گفت: متقاضیان فرزندپذیری به سه گروه تقسیم می‌شوند که به ترتیب اولویت واگذاری فرزند زوجین نابارور، خانم‌های مجرد بالای سی سال فاقد فرزند، زوجین دارای فرزند می باشند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه عمده متقاضیان از گروه اول یا همان زوجین نابارور می‌باشند، افزود: در قانون  شرایطی برای متقاضیان پیش بینی شده است که از مهم ترین انها می‌توان به ایرانی بودن زوجین، فاقد محکومیت کیفری بودن، صلاحیت اخلاقی، تمکن مالی، سلامت جسم و روان و عدم اعتیاد اشاره کرد.

حیدری تصریح کرد: زوجین متقاضی در حال حاضر جهت ثبت نام می‌باید به سامانه ملی فرزند خواندگی مراجعه نموده و پس از مطالعه قوانین و مقررات و بخش سوالات متداول نسبت به ثبت نام اولیه خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: زوجینی که تمایل به پذیرش فرزند نیازمند درمان و یا فرزند با گروه سنی بالای ۷ سال و همچنین امین موقت داشته باشند در اولویت واگذاری فرزند قرار خواهند داشت.

وی در ادامه به روز جهانی فرزندخواندگی ۹ نوامبر مصادف با ۱۹ آبان ماه هجری شمسی اشاره کرد و یادآور شد: فرزندخواندگی فرایندی است که طی آن سرپرستی کودکانی که  بی سرپرستی آن‌ها محرز شده و تحت سرپرستی سازمان بهزیستی قرار دارند به خانواده‌های واجد شرایط قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست مصوب سال ۱۳۹۲ واگذار می‌گردند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۶۵ کودک از سن صفر تا ۱۸ سال در ۲۴ مرکز شبه خانواده معاونت اموراجتماعی بهزیستی استان البرز بدلیل بی سرپرستی و بدسرپرستی پذیرش و نگهداری می‌شوند که از این تعداد تاکنون ۳۵ فرزند به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار گردیده اند.

به گفته حیدری فرزندان تحت سرپرستی تا ۱۶ سالگی می‌توانند به خانواده‌های متقاضی واگذار کردند اما بدلیل تمایل اکثر خانواده‌ها به جنسیت خاص و فرزندان با گروه سنی نوزاد و یا زیر سن ۵ سال معمولا خانواده‌ها ممکن است چندین سال پشت نوبت فرزندخواندگی باشند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول