اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تأمین نیرو و توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجلاس سراسری روسای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور خطاب به وزیر بهداشت بر لزوم تأمین نیروی متناسب با نیاز و همچنین بر توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در گیلان تأکید کرد.

تأمین نیرو و توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری شامگاه شنبه در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در ارتباطی اینترنتی با تأکید برجذب نیروی انسانی در بحران کووید ۱۹، اظهار کرد: علاوه برجذب پرستار، در حوزه آزمایشگاه، رادیولوژی، بهداشت، خدمات و نگهبانی نیز در مواجهه با این ویروس، نیاز به جذب نیرو وجود دارد.

وی با اشاره به برخی نارضایتی‌های موجود در حوزه پرداخت ها افزود: در بسیاری از واحدهای دانشگاه‌ که از بخش خصوصی به‌عنوان حد واسط جهت تأمین نیروها استفاده می‌شود، متأسفانه باوجود دریافت کامل حقوق و مزایای دولتی از دانشگاه، به کارکنان حقوق مناسبی ارائه نشده که این نوع پرداخت ها موجب نارضایتی پرسنلی و کاهش کیفیت ارائه خدمات می‌شود، این در حالی است که دانشگاه هیچ نقشی در جذب این نیروها ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مجوز جذب ۳۰۰ بهورز در سال ۹۶، بیان کرد: متأسفانه جذب بهورز در گیلان علیرغم گذشت حدود سه سال و با توجه به بازنشستگی برخی نیروها و ایجاد خانه‌های بهداشت جدید، اکنون بیش از هرزمانی، نیاز به استخدام این نیروها احساس می‌شود و این در حالی است که هیچ جذبی در این راستا صورت نگرفته است.

وی با بیان این مطلب که بیمه‌ها هزینه تجهیزات حفاظت شخصی و بسیاری از داروها را تقبل نمی‌کند، تصریح کرد: علاوه بر عدم پوشش کامل بیمه، بودجه‌ای که از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه داده می‌شود نیز کفاف هزینه‌های مذکور را نمی‌دهد و اگر بیمه‌ها درصدی از این هزینه‌ها را تا سقف ۵۰ الی ۷۰ درصد پوشش دهند، می‌تواند کمک شایانی به دانشگاه‌ها شود.

سالاری همچنین گزارشی درباره آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان ارائه کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بالغ‌بر ۲۲ هزار بیمار در بیمارستان‌های گیلان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از پیک بیماری و مدیریت آن در استان، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۱۵۰ نفر رسیده بود، افزود: این رقم از یک ماه پیش از ۳۶۰ نفر به ۴۲۰ نفر رسیده و متأسفانه اکنون در حال تجربه یک سیر صعودی دیگر در گیلان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گردشگر پذیر بودن گیلان و تأثیر مستقیم توریسم بر شیوع مضاعف بیماری کرونا، بیان کرد: گیلان با توجه به‌قرار گرفتن در سیر صعودی مبتلایان به کرونا، افراد بستری و همچنین افزایش فوتی‌ها و کاهش ترخیص شدگان خواستار قرار گرفتن در لیست استان‌های با محدودیت تردد است.

سالاری به کاستی‌های زیربنایی حوزه سلامت گیلان اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اصلی حوزه سلامت گیلان باید به بخش‌های زیرساختی بهداشت، درمان، آموزش و دانشجویی توجه جدی داشته باشد.

وی با اذعان به اینکه گیلان از معدود دانشگاه‌هایی هست که در طرح تحول نظام سلامت پروژه‌های عمرانی قابل‌افتتاح نداشت، بیان کرد: علاوه بر کلینیک‌های تخصصی که در بسیاری از استان‌های کشور غالباً به بهره‌برداری رسیدند، بسیاری از پروژه‌های بهداشتی و اورژانس‌های بیمارستانی در گیلان نیز نیمه‌کاره رهاشده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به محرومیت گیلان در شاخص‌های حوزه سلامت گفت: ویژگی‌های خاص گیلان می‌طلبد وزارت بهداشت در اختصاص بودجه‌های عمرانی ازجمله به جهت ارتقای زیرساخت‌های سلامت استان، گیلان را به‌طور ویژه ببیند تا این استان شاهد ارائه خدمات مطلوب‌تر و شایسته‌تری نسبت به گذشته به بیماران باشد.

سالاری همچنین در ادامه خطاب به وزیر بهداشت نکاتی را درزمینهٔ پرداخت اضافه‌کار و کارانه پرسنلی بیان کرد و خواستار مساعدت‌های وزارت بهداشت در این زمینه شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول