اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید پوست الکترونیکی که ضربان قلب را رصد می‌کند

محققان یک جایگزین مناسب برای دستگاه‌های پوشیدنی ابداع کرده‌اند که به شکل یک پوست الکترونیکی با قابلیت خود ترمیم شوندگی است و می‌تواند ضربان قلب و تعداد گام‌های فرد را رصد کند.

تولید پوست الکترونیکی که ضربان قلب را رصد می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل  از دیلی‌میل، محققان یک جایگزین مناسب برای دستگاه‌های پوشیدنی ابداع کرده‌اند که به شکل یک پوست الکترونیکی با قابلیت خود ترمیم شوندگی است و می‌تواند ضربان قلب و تعداد گام‌های فرد را رصد کند.

این پوست الکترونیکی علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند؛ چرا که را به‌گونه‌ای طراحی شده که قابل بازیافت باشد.

این دستگاه سیم های فلزی مایع بین دو لایه پلیمر انعطاف پذیر قرار دارند و ابزار مذکور مانند یک صفحه مدار انعطاف پذیر عمل می کند. 

در صورت آسیب دیدگی یا پاره شدن، ماده اخیر می‌تواند فقط در عرض ۱۳ دقیقه خود را اصلاح کند.

متخصصان آمریکایی با قرار دادن سیم‌های فلزی مایع بین دو لایه پلیمری انعطاف پذیر، این دستگاه دستگاه کاملاً قابل بازیافت را تولید کرده‌اند که مانند یک صفحه مدار قابل کشش عمل می‌کند.

به گفته تیم تحقیقاتی، از این دستگاه  می‌توان برای اندازه گیری دمای بدن استفاده کرد؛  همچنین میتوان آن را طوری شکل داد که در قسمت‌های مختلف بدن قرار گیرد.

جیانلیانگ شیائو  پژوهشگر ارشد این تیم از دانشگاه کلرادو بولدر درباره کاربردپذیری دستگاه گفت: می‌توان آن را مانند یک ساعت روی مچ دست بست یا به شکل گردنبند استفاده کرد.

این طرح اولیه به توسعه گجت‌های پوشیدنی کمک می‌کند که در حقیقت پوست‌هایی فناورانه با قابلیت جمع آوری اطلاعات بیومتریک هستند.

کارشناسان پیش بینی کرده‌اند، تا سال آینده بشریت بیش از ۵۵ میلیون تن زباله الکترونیکی در قالب تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ، تبلت و سایر دستگاه‌های دیگر تولید خواهد کرد.

جیانلیانگ شیائو  می‌گوید: ما به دنبال توسعه دستگاه‌هایی هستیم که بازیافت آنها آسان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول