اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

روستاهای قشلاق و زیاران شهر شدند

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، از تصویب ارتقای دو روستای قشلاق و زیاران به شهر در هیئت دولت خبر داد.

روستاهای قشلاق و زیاران شهر شدند

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین عنوان کرد: موضوع ارتقای سیاسی دو روستای زیاران و قشلاق در بخش مرکزی آبیک، به شهر، هفته گذشته به تصویب هیئت دولت رسیده و در آینده شاهد تأسیس شهرداری در این دو روستا خواهیم بود.

وی عنوان کرد: ارتقای وضعیت روستا به شهر یک فرایند طولانی مدت است، لذا مسئولین زیادی در این فرآیند تلاش و پیگیری داشتند و پس از افتتاح مجلس یازدهم نیز از سوی نمایندگان قزوین، آبیک و البرز پیگیری جدی به عمل آمد تا آنکه پس از مکاتبات صورت گرفته، تغییر وضعیت روستاهای زیاران و قشلاق به شهر، در بخش مرکزی آبیک به تصویب رسید.

محمدبیگی افزود: برهمین اساس با شهر شدن دو روستای زیاران و قشلاق، مرکز دهستان زیاران نیز به روستای خوزنان منتقل خواهد شد.

نماینده قزوین عنوان کرد: ارتقای روستاهای زیاران و قشلاق به شهر باعث توسعه صنعت گردشگری و شکوفایی ظرفیت‌های این دو منطقه و حل برخی از مشکلات مردم از جمله در بافت شهری و عمرانی خواهد شد.

محمدبیگی در پایان گفت: در گفتگویی که برای پیگیری موضوع با خانم احمدی مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری داشتم موضوع ارتقاء دیگر مناطق حوزه انتخابیه را نیز مورد تأکید قرار دادم که دکتر احمدی قول مساعد برای تلاش جهت ارتقاء محمدیه، آقابابا، اقبالیه، طارم و الموت در تقسیمات کشوری را داد و ما نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روستاهای زیاران و قشلاق در بخش مرکزی شهر ابیک واقع شده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول