اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای مرغی در کرمانشاه گزارش نشده است

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز موردی از آنفلوانزای مرغی در استان گزارش نشده است.

تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای مرغی  در کرمانشاه گزارش نشده است

امید حاج‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص اقدامات دامپزشکی استان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: کشتار در کشتارگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود به‌طوریکه از ورود افراد دارای علائم بیماری کرونا به کشتارگاه جلوگیری و روزانه ۲ بار سردخانه‌هاو کامیون‌های حمل گوشت هم ضدعفونی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه کشتار طیور هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و از شهروندان می‌خواهیم از خرید کشتارهای خیابانی پرهیز کنند و از مراکز مجاز اقدام به خرید کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان در راستای مبارزه با کشتار قاچاق و عرضه غیربهداشتی آن، گفت: طی هفت ماهه سپری شده از سال‌جاری ۳۲۸ مورد مرکز متخلف در استان پلمب و ۷۱ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

حاج‌محمدی با اشاره به کشف و ضبط ۴۶ تن از فراورده‌های دامی و طیور، افزود: در این ایام ۶۸ هزار و ۷۹۰ بازدید از مراکز تهیه فراوردهای خام دامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال تا کنون موردی از آنفلوانزای مرغی گزارش نشده است، تصریح کرد: امسال در برخی از استان‌ها به‌خصوص استان‌های شمالی چند مورد از این بیماری گزارش شد که خوشبختانه موردی از این بیماری مشترک انسان و پرندگان در استان نداشتیم.

این مسئول اضافه کرد: در مرغداری‌های صنعتی از سال ۸۴ تا به امروز هیچ علائمی از این بیمار نداشته‌ایم، اما در سال ۹۵ تعداد ۱۹ کانون بیماری را در روستاهای استان داشته‌ایم و در سال ۹۶ این تعداد به هفت کانون کاهش پیدا کرد و خوشبختانه علی‌رغم اینکه در سال ۹۷ تعدادی از استان‌ها درگیر این بیماری بودند در استان کرمانشاه بدون گزارش حتی یک مورد سال را به پایان رساندیم و در سال گذشته، ۹ مورد روستایی داشتیم که وارد عملیات معدوم شدیم و غرامت آن‌ها را پرداخت کردیم.

وی از دامداران خواست برای واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین خود اقدام کنند و افزود: واکسیناسیون تب برفکی برای دام سنگین از اواسط مهرماه شروع شده و تا اواخر آذرماه ادامه دارد، واکسن در مرکز مایه‌کوبی موجود است، البته بهادار است.

حاج‌محمدی خاطرنشان کرد: دامداران تا ۱۹ آذرماه در راستای پیشگیری از بیماری‌های اقدام به تهیه واکسن بهادار برای دام‌های سبک خود کنند.

وی در پایان با اعلام سامانه ارتباط مردمی۲۴ ساعته اداره کل دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲، گفت: این دو شماره پل ارتباطی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه و مردم است که از این طریق هم استانی‌های می توانند با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول