اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ باز هم تهدید کرد انتخابات را به دیوان عالی می‌کشاند

رئیس‌جمهور آمریکا با نقل‌قول از یک وکیل و کارشناس حقوقی، فرماندار پنسیلوانیا را به نقض قانون اساسی آمریکا متهم کرد و بار دیگر تهدید کرد موضوع انتخابات را به دیوان عالی می‌کشاند.

ترامپ باز هم تهدید کرد انتخابات را به دیوان عالی می‌کشاند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی فرماندار پنسلیوانیا را به نقض قانون اساسی آمریکا متهم کرد و بار دیگر تهدید کرد موضوع انتخابات را به دیوان عالی می‌کشاند.  

او در توییتی به نقل از «کن استار» از وکلای باسابقه نوشت: «این چیزی است که اکنون می‌دانیم. باید برگردیم به سطح ایالتی و این که چطور در درجه اول این موقعیت بغرنج ایجاد شد. فرماندار ولف (فرماندار پنسیلوانیا) و دادگاه عالی ایالتی آشکارا قانون اساسی را نقض کردند.»

ترامپ در ادامه این نقل‌قول، افزود: «خوشبختانه این در دیوان عالی ایالات متحده اصلاح خواهد شد. آرای بعد از روز انتخابات هم غیرقانونی هستند، دقیقاً همانطور که رئیس‌جمهور می‌گفته است. دیوان عالی در شرایط فوق‌العاده توانسته چند روزه رای بدهد.»

او در توییتی دیگر نوشت: با حمله دموکرات‌های چپ افراطی به مجلس سنای جمهوری‌خواه اهمیت ریاست‌جمهوری حتی بیشتر می‌شود. 

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر هم در ادامه تقلاهای خود برای شبهه‌افکنی در پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، حزب دموکرات را به تقلب متهم کرد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «من به سادگی با رأی‌هایی که قانونی داده شده‌اند، پیروز ریاست‌جمهوری می‌شوم. [اما] به هیچ شکل یا نحوی اجازه ورود ناظران انتخاباتی [جمهوری‌خواه] داده نشد».

وی تلویحات با بیان اینکه به دیوان عالی شکایت می‌کند، افزود: «به همین دلیل، آراء مأخوذه بعد از زمان انتخابات باید رأی غیرقانونی برشمرده شوند. دیوان عالی باید [در این مورد] تصمیم‌گیری کند».

آخرین نتایج انتخابات حاکی است جو بایدن در ایالت‌های کلیدی جورجیا و پنسیلوانیا هم از ترامپ پیشی گرفته است.

در حال حاضر، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات ۲۶۴ رأی الکترال کسب کرده و برای رسیدن به کاخ سفید تنها به ۶ رأی الکترال دیگر نیاز دارد. در مقابل، دونالد ترامپ ۲۱۴ رأی الکترال دارد و برای پیروزی باید آرای الکترال تمامی ایالت‌های کلیدی باقی‌مانده به علاوه ایالت نوادا را ببرد. 

ترامپ روند برگزاری انتخابات را زیر سوال برده و شکایت‌هایی را در چند ایالت طرح کرده است. او در روز اول برگزاری انتخابات گفت که روند شمارش آرا باید متوقف شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول