اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پویش جمع آوری یک میلیون امضا علیه عادی سازی در سودان

کمیته هماهنگ کننده گروه‌های مردمی مقاومت در برابر عادی سازی با رژیم صهیونیستی گفت که پویشی را برای اعلام مخالفت با عادی سازی روابط حکومت خارطوم با رژیم صهیونیستی از طریق جمع آوری یک میلیون امضا راه می‌اندازد.

پویش جمع آوری یک میلیون امضا علیه عادی سازی در سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته هماهنگ کننده گروه‌های مردمی مقاومت در برابر عادی سازی با رژیم صهیونیستی گفت که روز شنبه پویشی را با شعار «مقاومت کن» علیه عادی سازی با تل آویو به راه خواهد انداخت.

این کمیته در بیانیه‌ای گفت: «این پویش پشتیبان اصل تاریخی «سه نه به اسرائیل»  در سودان است. (نه به صلح، نه به مذاکره و نه برسمیت رژیم صهیونیستی).

قطعنامه سه نه تاریخی سودان مربوط می‌شود به اینکه تنها دو ماه بعد از جنگ «شش روزه» سال ۱۹۶۷ که رژیم صهیونیستی در جریان آن سرزمین‌های زیادی از سوریه، اردن و مصر را اشغال کرد، کنفرانس سران عرب در خارطوم در سودان سه «نه» تاریخی به اسرائیل گفت: «نه» به شناسایی، «نه» به مذاکره و «نه» به صلح با اسرائیل.

در بیانیه این کمیته آمده است:« پویش مذکور، شامل جمع آوری یک میلیون امضا در مخالفت با عادی سازی سودان با رژیم صهیونیستی و صدور بیانیه‌های دوره‌ای و گردهمایی جوانان و سمینارهای مردمی درباره این قضیه است.»

«عثمان البشیر الکباشی» دبیر کل کمیته هماهنگ کننده گروه‌های مردمی مقاومت در برابر عادی سازی گفت: «این کمیته به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر صهیونیستی و عادی سازی با این رژیم را به هر شکل آن رد می‌کند.»

الکباشی گفت:«این کمیته عادی سازی را تجاوز آشکار به حق ملت فلسطین در دستیابی به کشوری مستقل می‌داند.»

او با تاکید بر اینکه مسئله قدس و سرزمین‌های اشغالی به یک قوم یا کشوری خاص اختصاص ندارد، گفت:«این مسئله متعلق به همه آزادگان جهان است.»

الکباشی تاکید کرد که مسئله قدس و اراضی اشغالی یک جبهه جهانی برای آزادی، استقلال و شرافت است.

این مسئول کمیته هماهنگ کننده گروه‌های مردمی مقاومت در برابر عادی سازی اقدام حکومت انتقالی خارطوم در عادی سازی را تجاوز آشکار از اختیارات دوره انتقالی و خیانت به شعارهای انقلاب سودان و نادیده گرفتن ملت ‌ای مظلوم و مبارز توصیف کرد.

وزارت خارجه سودان در ۲۳ اکتبر جاری اعلام کرد که دولت انتقالی با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرده است سودان پنجمین کشور پس از مصر (۱۹۷۹)، اردن (۱۹۹۴)، امارات و بحرین (۲۰۲۰) است که به سازش با رژیم صهیونیستی تن داده است.

این در حالی است که دشمنی سودان با رژیم صهیونیستی تا همین دوره اخیر بخشی جدایی‌ناپذیر از ماهیت سیاست و ملی این کشور بوده است تا جایی که رژیم صهیونیستی عملاً به نیروهای سودان جنوبی برای تجزیه از سودان، کمک  تسلیحاتی و آموزشی می‌رساند و در جدا شدن استقلال جنوبی از سودان نقش داشت.

به دنبال اعلام عادی سازی سودان با رژیم صهیونیستی گروه های سیاسی متعددی در سودان مخالفت قاطع خود را با این توافق اعلام کردند که از جمله آنها احزاب شریک ائتلاف حاکم است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول