اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ال گور: انتخابات امسال با انتخابات جنجالی سال ۲۰۰۰ کاملا متفاوت است

نامزد حزب دموکرات در انتخابات جنجالی سال ۲۰۰۰ گفت، شرایط آن انتخابات و انتخابات امسال شباهتی با یکدیگر ندارند.

ال گور: انتخابات امسال با انتخابات جنجالی سال ۲۰۰۰ کاملا متفاوت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ال گور» (آلبرت آرنولد گور) نامزد حزب دموکرات در انتخابات جنجالی سال ۲۰۰۰ پنجشنبه شب به وقت محلی گفت، شباهتی میان شرایط آن زمان و انتخابات امسال آمریکا وجود ندارد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ال گور در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «این انتخابات، کاملاً با انتخابات بیست سال قبل متفاوت است. جو بایدن راه‌های متعددی برای تضمین پیروزی خود دارد. البته من طرفدار او هستم و امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد».

معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا در ادامه گفت: «مهمترین اصلی که ۲۰ سال پیش از آن دفاع کردم و اکنون جو بایدن [نامزد دموکرات‌ها] و بسیاری دیگر از آن دفاع می‌کنند این است که تمامی آرای قانونی باید شمرده شده و از خواست مردم آمریکا تبعیت شود».

ال گور همچنین از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به خاطر طرح ادعای دزدیده شدن انتخابات بدون ارائه مدرک انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: «اگر دونالد ترامپ پس از شمارش تمامی آراء با شکست روبه‌رو شود از او خواهم خواست کار درست را انجام دهد. این کار شمار زیادی را متحیر خواهد کرد اما به نفع کشورمان است».

ال گور در انتخابات سال ۲۰۰۰ رقیب «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا بود. او با اختلاف بسیار اندک از بوش باخت و خواستار بازشماری آرای ایالت فلوریدا شد. در نهایت دیوان عالی آمریکا در تاریخ ۱۲ دسامبر به نفع بوش رأی داد و او رئیس جمهور آمریکا شد.

در حال حاضر بایدن با دریافت ۲۶۴ رأی الکترال در یک قدمی ورود به کاخ سفید قرار دارد اما ترامپ که با کسب ۲۱۴ رأی الکترال از او عقب افتاده، با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات در تلاش از شکایت خود را به دیوان عالی آمریکا تحویل دهد.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول