اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مشکل نیروی انسانی و هماهنگی در اطفای حریق توسکستان نداریم/ صعب‌العبور بودن منطقه عامل تاخیر در اطفای حریق

استاندار گلستان گفت: برای اطفای حریق آتش‌سوزی منطقه توسکستان مشکل نیروی انسانی و تجهیزات نداریم صعب‌العبور بودن منطقه روند اطفای حریق را به تاخیرانداخته است.

مشکل نیروی انسانی و هماهنگی در اطفای حریق توسکستان نداریم/ صعب‌العبور بودن منطقه عامل تاخیر در اطفای حریق

هادی حق‌شناس دقایق پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه از آغاز آتش‌سوزی از نزدیک شاهد یک وفاق و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و تلاش نیروهای امدادی منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، مدیریت بحران، هیئت کوهنوردی، نیروهای مردمی، جهادی، سپاه و بسیج  برای اطفاء حریق بودیم و از این نظر مشکلی خاصی وجود ندارد.

وی به حضور دلسوزانه سردار علی ملک‌شاهکویی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از سه روز گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: سردار ملک‌شاهکویی از ابتدای آتش‌سوزی آمادگی هر نوع کمک‌رسانی و اعزام نیرو را اعلام کرد و امروز هم از هفت صبح ضمن بازدید منطقه، در جلسه امروز شوراهای هماهنگی مدیریت بحران استان برای هماهنگی بیشتر و سرعت عمل اعزام نیروها به مناطق صعب العبور توسکستان حضور داشتند.

استاندار گلستان گفت: در این آتش‌سوزی بسیج نیروهای امدادی، تجهیزات لجستیکی برای اعزام نیروها و هماهنگی در سطح مدیران دستگاه‌های عملیاتی و مرتبط به بهترین وجه ممکن صورت گرفته ولی نکته که وجود دارد پراکندگی و آتش‌سوزی نقطه‌ای در مکان‌هایی که در اتفاعات و دارای شیب‌های تند است عملا نه امکان اطفای حریق از طریق بالگرد به لحاظ مسائل امنیتی پرواز و نه اعزام سریع نیروهای امدادی برای اطفاء را با مشکل مواجه کرده است.

حق‌شناس افزود: هم‌اکنون دو فروند بالگرد د منطقه حضور دارند که بالگرد هلال‌احمر کار انتقال نیروها و تجهیزات به پای کوه را بر عهده دارد که متاسفانه تا نیروها به محل آتش‌سوزی انتقال یابند سه تا چهار ساعت زمان می‌برد.

وی ادامه داد: از طرفی در این مدت حداقل 80 نیرو امدادی به صورت شبانه‌روزی در ارتفاعات بیتوته کردند که امکان اطفای حریق در هر شرایط را در کمترین زمان به حداقل برسانند.

* همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحران در بحران پای کار هستند

استاندار گلستان با بیان اینکه الحمدالله همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحران در بحران پای کار هستند، خاطرنشان کرد: مسئله اطفای حریق جنگل تکنیک‌خاص خودش را دارد که خوشبختانه نیروهای باتجربه و متخصص که تجربه‌خوبی در آتش‌سوزی‌های قبلی دارند در منطقه مشغول خدمت هستند.

استاندار گلستان با توصیه به مردم یادآور شد: از مردم فهیم و طبیعت دوست استان گلستان درخواست داریم که چنانچه در مناطق جنگلی حضور داشته و اقدام به روشن کردن آتش کرده‌اند تا از خاموش شدن آتش مطمئن نشده‌اند محل را ترک نکنند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول