اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید ماسک چهارلایه که تنفس را مختل نمی کند

یکی از مشکلات ماسک های طبی، دشواری تنفس و امکان عبور ویروس های خطرناک مانند کرونا از آنهاست. اما یک ماسک جدید چهار لایه اختلال در تنفس را به حداقل می رساند.

تولید ماسک چهارلایه که تنفس را مختل نمی کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، یک شرکت تجاری ماسک طبی جدیدی تولید کرده که به جای سه لایه حفاظتی دارای چهار لایه حفاظتی است و لذا امکان عبور ویروس و میکروب از آن کمتر دو دهم درصد است. در واقع این ماسک جلوی عبور 99.98 درصد از عوامل بیماری زا و ورود آنها به دهان و بینی را می گیرد که در نوع خود بی سابقه است.

ماسک یادشده می تواند جلوی عبور سایر ذرات مضر و مواد شیمیایی و معلق در هوا را نیز بگیرد. ماسک مذکور دارای یک سیستم فیلترکننده نیز هست که با تسهیل چرخش هوا دریافت هوای تازه و تنفس راحت را تسهیل می کند.

در لایه اول این ماسک شبکه ای از مواد ضدبامتری بادوام گنجانده شده که باکتری ها و ویروس ها را متوقف می کند. در لایه دوم یک فیلتر کربنی فعال برای جذب مواد معلق آلاینده قرار گرفته است. لایه سوم دارای یک فیلتر HEPA است که دود و گرد و خاک را جذب می کند و لایه چهارم با انتشار یون های منفی اکسیژن مانع از رشد باکتری ها می شود. بنابراین این ماسک مانعی مناسب در برابر میکروب ، آلودگی هوا ، بخارهای شدید ، بو و غیره است.

ماسک یادشده دارای یک فن یا پنکه نیز هست که سرعت آن در دو حالت تنظیم می شود و فیلتر کی ان 95، لایه سیلیکونی و برخی الیاف مقاوم ساز دیگر نیز در آن مورد استفاده قرار گرفته است. یک باتری 1000 میلی آمپری فعالیت فن این ماسک را برای دو ساعت تضمین می کند و برای شارژ آن از کابل یو اس بی استفاده می شود. قیمت این ماسک 50 دلار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول