اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الاخبار| غارت نفت یمن توسط «منصور هادی» و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی

رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن و شبه‌نظامیان وابسته به وی با کمک ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در حال غارت و قاچاق نفت یمن هستند.

الاخبار| غارت نفت یمن توسط «منصور هادی» و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبه‌نظامیان حزب «الاصلاح» وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن در حال قاچاق نفت این کشور و فروش آن به طرفهای خارجی هستد.

در فرآیند قاچاق نفت، شرکت نفتی «صافر» نقش اصلی را ایفا می‌کند و دهها تانکر حامل نفت خام سبک که از میادین نفتی استان «مأرب» استخراج می‌شود، توسط تروریستهای وابسته به هادی قاچاق می‌شود.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد، «سلطان العرادة» استاندار مأرب وابسته به الاصلاح با کمک یک تاجر به نام «عبد الله عیشان» دستگاه پالایش نفت خریداری کرده است. این دستگاه از یک ماه پیش فعال شده و روزانه 70 هزار لیتر نفت و گازوئیل تولید می‌کند که در بازار سیاه مأرب به فروش می‌رسد.

به گزارش این روزنامه، علاوه بر این دستگاه، دستگاههای دیگری در خارج از منطقه نفتی صافر وجود دارد که در آن نفت پالایش می‌شود و فرماندهان نظامی و برخی از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی در قاچاق این نفت دست دارند.

بنا بر این گزارش، حدود پنج هزار بشکه نفت روزانه توسط یک شرکت نفتی وابسته به هادی از منطقه صافر به منطقه شرق «عیاذ» (بین استانهای مأرب و شبوه) قاچاق می‌شود و از آنجا ب بندرگاه «النشیمه» انتقال می‌یابد. این بندرگاه به قاچاق نفت خام به بازارهای خارجی اختصاص دارد. به طوری که گفته می‌شود ماهانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از میادین نفتی شبوه و مأرب به النشیمه قاچاق می‌شود و درآمد آن بین عناصر وابسته به هادی و الاصلاح تقسیم می‌شود.

نهاد موسوم به «مرکز اطلاع‌رسانی استانهای جنوبی» یمن اوایل هفته جاری از عملیات قاجاق نفت از طریق بدرگاه «بئر» در سواحل شبوه توسط تجار وابسته به الاصلاح خبر داد. این بندرگاه که تحت اشغال الاصلاح قرار دارد، به «گذرگاه امنی برای قاچاق فرآورده‌های نفتی» تبدیل شده است.

به گزارش این مرکز، کشتیهای نفتی با دستور فرماندهان وابسته به هادی یکی پس از دیگری وارد این بندر می‌شوند و در بازار سیاه به فروش می‌رسند. کما اینکه روند قاچاق محموله‌های نفتی از طریق منطقه «بئر علی» در شبوه طی برهه اخیر، افزایش زیادی داشته و خالص درآمد این محموله‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار است.

بانک «الاهلی» کویت هم در ژوئیه ۲۰۱۹ اعلام کرد که یکی از نزدیکان استاندار مأرب حدود سه و نیم میلیون دلار در یکی از حسابهای خود در این بانک موجودی دارد که از فروش نفت قاچاق این مبالغ را کسب کرده است.

امارات و عربستان سعودی از فروردین ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلافی، حمله به ملت یمن را کلید زدند و تا کنون نیز این حملات ادامه دارد. هدف ریاض و ابوظبی بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن بود که هنوز در این کار موفق نشده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول