اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هوای ناسالم همچنان در ریه اصفهانی‌ها/ دمای هوا کاهش می‌یابد

برای امروز جمعه، میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح با میانگین ۱۷۴ (AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

هوای ناسالم همچنان در ریه اصفهانی‌ها/ دمای هوا کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در نیمه پائیز ۹۹ و در روزهای اعمال محدودیت تردد به دلیل اوج‌گیری کرونا در کلان‌شهر اصفهان، هوای نصف‌جهان باز هم مطابق روال سال‌های گذشته روزهای نارنجی و قرمز را تجربه می‌کند.

برای امروز جمعه، میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم و طبق اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح با میانگین ۱۷۴ (AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا امروز در ایستگاه‌های پایش دائم در خیابان رودکی روی عدد ۱۴۲، خیابان دانشگاه ۱۵۳، میدان احمدآباد روی عدد ۱۶۲ (AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم است.

همچنین شاخص کیفیت هوا در مبارکه ۱۲۴، نجف آباد ۱۲۸، سجزی ۱۱۱ و شاهین شهر ۱۰۲ (AQI) اعلام شده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

بر اساس اعلام هواشناسی اصفهان نیز جوی نسبتاً پایدار بر روی استان طی سه روز آینده حاکم است. بر این اساس در اکثر مناطق استان وضعیت جوی صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی و نواحی صنعتی به ویژه در ساعات اولیه روز غبار صبحگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

از امروز (جمعه) تا یکشنبه در اکثر مناطق گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای هوا از روز شنبه تا یکشنبه بین ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول