اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بروز عوارض «عادی‌سازی» با دشمن صهیونیستی؛ اولین «فشن شو» مختلط در سودان

پس از عادی‌سازی روابط مسئولان جدید سودانی با رژیم صهیونیستی، نخستین نشانه‌های تغییر منفی در جامعه سودان بروز کرد و نخستین «فشن شو» مختلط در پایتخت این کشور برگزار شد.

بروز عوارض «عادی‌سازی» با دشمن صهیونیستی؛ اولین «فشن شو» مختلط در سودان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خارطوم، پایتخت سودان برای نخستین بار پس از سقوط حکومت سابق و عادی‌سازی روابط دولت موقت جدید با رژیم صهیونیستی، میزان برگزاری یک «فشن شو» مختلط زنانه و مردانه بود.

پایگاه خبری «میدل ایست اونلاین» به نقل از خبرگزاری فرانسه با مقدمه فوق، گزارش داد، طی هفته گذشته، شماری از جوانان سودانی در سالن یک هتل در خارطوم گرد هم جمع شدند و اولین فشن شو را در سودان برگزار کردند.

«خالد اونسه» برگزار کننده این مراسم می‌گوید که در دوران البشیر «بسیار دشوار بود که چنین مراسمی برگزار کرد و مجوز گرفتن از مراجع ذیربط، خیالی بیش نبود، ولی اکنون این مسئله امکان پذیر شده است».

اونسه که لباس سنتی زنان سودان را به تن دارد، گفت که «لباسهایی که نمایش دادیم، مورد قبول همه است. فکر نمی‌کنم که هیچ فردی در جامعه سودان به آن اعتراض کند».

دو روز پیش این مراسم، یک فشن شو مختلط دیگری نیز برگزار شد.

 

وی خاطر نشان کرد، در گذشته فشن شوهای مخصوص زنان برگزار می‌شد، ولی این برای نخستین بار بود که این مراسم به صورت مختلط برگزار شد.

«برزه مصطفی» یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: «می‌خواهیم فرهنگ خود را به جهان معرفی کنیم. در گذشته، مردم درکی از فشن شو نداشتند، ولی الان مردم حضور پیدا می‌کنند».

«سوسن حسن» نیز یکی دیگر از افراد برگزار کننده این مراسم است که می‌گوید: «اگر پیش از انقلاب، چنین اقدامی انجام می‌دادیم، بر اساس قانون، محاکمه می‌شدیم».

«حسام محمد أحمد» که یکی از طراحان لباس مردانه است، تصریح کرد، برگزاری چنین شوهایی، بخشی از تغییرات در سودان است و قبلا برگزاری این مراسم امکان‌پذیر نبود.

 

وزارت خارجه سودان در ۲۳ اکتبر اعلام کرد که دولت انتقالی با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرده است. سودان پنجمین کشور پس از مصر (۱۹۷۹)، اردن (۱۹۹۴)، امارات و بحرین (۲۰۲۰) است که به سازش با رژیم صهیونیستی تن داده است.

 

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول