اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید سفیر ایران بر رفع مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان ایرانی در اوکراین

سفیر ایران در کی یف در دیدار با معاون وزیر خارجه اوکراین ضمن گفت‌وگو درباره دور سوم مذاکرات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی، خواستار رفع مشکلات اخیر ایجاد شده برای دانشجویان ایرانی در این کشور شد.

تأکید سفیر ایران بر رفع مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان ایرانی در اوکراین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی یف روز دوشنبه مورخ ۱۲ آبان با «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین ملاقات و در خصوص مهم‌ترین موضوعات مربوط به روابط دو کشور به گفت‌وگو پرداخت. 

در این ملاقات طرفین ضمن ارزیابی مثبت از نتایج دور دوم مذاکرات در خصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در اطراف تهران، تاریخ و دستورکار دور سوم مذاکرات که قرار است در آذرماه ۱۳۹۹ ( اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر) در کی یف برگزار شود را مورد تبادل نظر قرار دادند.

ینین ضمن تقدیر از رویکرد سازنده مسئولان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر، بر آمادگی اوکراین برای برگزاری شایسته دور بعدی مذاکرات در کی یف تاکید کرد.

همچنین با توجه به نشست مشورت‌های سیاسی ینین و عباس عراقچی معاونان وزرای امور خارجه دو کشور در تهران، طرفین ضمن ارزیابی مثبت از این مذاکرات، در خصوص نحوه پیگیری موضوعات مطروحه در مذاکرات تهران بحث و تبادل نظر کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات اخیر ایجاد شده برای دانشجویان ایرانی، ضمن قدردانی از مساعدت وزارت امور خارجه و دیگر بخش‌های دولت اوکراین، بر لزوم حمایت وزارت امور خارجه در جهت حل و فصل نهایی این مشکلات تاکید کرد. 

گفتنی است، سفارت ایران در کی یف پیش از این نیز درباره عدم تمدید مجوز اقامت دانشجویان ایرانی در اوکراین با بیان اینکه تاکنون اقدامی در جهت اخراج دانشجویان ایرانی از این کشور صورت نگرفته، ابراز امیدواری کرد براساس وعده مسئولان اوکراینی،این موضوع به نحو مقتضی حل و فصل شود. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، دومین دور مذاکرات درباره هواپیمای اوکراینی از روز دوشنبه ۲۸ تا سه شنبه ۲۹ مهر ماه به مدت دو‌ روز با حضور هیات‌های دو‌ کشور به ریاست معاونان وزرای خارجه در تهران برگزار شد. دور قبلی مذاکرات اوایل مرداد ماه در کی یف برگزار شده بود.  

به گزارش فارس، ۱۸ دی ماه سال گذشته (۱۳۹۸) بود که یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین بر اثر خطای انسانی و شلیک موشک بعد از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد و ۱۷۶ سرنشین آن شامل اتباع ایرانی، کانادایی، افغانستانی، سوئدی، انگلیسی و کادر پرواز اوکراینی جان باختند. بنا بر اعلام دولت کانادا، ۶۳ نفر از مسافران این هواپیما تابعیت کانادایی داشته‌اند. در این هواپیما ۱۱ اوکراینی، ۱۷ سوئدی، چهار افغان و چهار انگلیسی نیز حضور داشته‌اند.جمهوری اسلامی ایران پس از وقوع این حادثه آمادگی خود را برای پرداخت غرامت اعلام کرد. صبح  ۲۱ دی ماه، ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که بلافاصله مقصر این حادثه را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌کند تا با خطای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.​

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول