اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا رسما از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد

آمریکا با طی کردن روند خروج یک ساله خود از توافق پاریس، امروز چهارشنبه رسما از این توافق اقلیمی بین‌المللی خارج و به اولین کشور جهان تبدیل شد که از این پیمان خارج می‌شود.

آمریکا رسما از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» که از همان هفته‌های آغازین آغاز به کار او در مقام رئیس‌جمهور خروج از توافق اقلیمی پاریس را در دستور کار خود قرار داده بود، امروز رسما از این توافق خارج شد.

بنا بر گزارش هیل، با طی شدن روند یکساله خروج آمریکا از توافق پاریس امروز چهارشنبه رسما این کشور از این توافق بین‌المللی خارج شد

چهاردهم آبان ماه سال گذشته بود که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا به سازمان ملل اطلاع داده که فرایند خروج از توافق اقلیمی پاریس را آغاز کرد و این فرایند یک سال به طول می‌انجامد.

توافق پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب «پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم» در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود. متن توافق از سوی نمایندگان ۱۹۵ کشور در کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل در پاریس مذاکره و با اجماع در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ تصویب شد و ۲۲ آوریل ۲۰۱۶ در مراسمی در نیویورک برای امضا معرفی شد.

ترامپ در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶  به حامیان جمهوری‌خواه وعده خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی را داده بود و بارها قبل و بعد از ریاست جمهوری این توافق را مغایر منافع آمریکا خوانده بود.

«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در دولت قبل معاون رئیس‌جمهور بود، ضمن انتقاد شدید از مواضع ترامپ علیه توافق پاریس، در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰ وعده داد در صورت پیروزی، آمریکا را دوباره به این توافق بر می‌گرداند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول