اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

حضور عراقچی در سفارت افغانستان/تروریسم تکفیری حدی برای جنایت قائل نیست

معاون سیاسی وزیر خارجه ضمن حضور در سفارت افغانستان و امضای دفتر یادبود قربانیان حمله تروریستی دانشگاه کابل، اعلام کرد که ایران در کنار مردم و دولت افغانستان برای مبارزه با تروریسم و رسیدن به صلح و آشتی است.

حضور  عراقچی در سفارت افغانستان/تروریسم تکفیری حدی برای جنایت قائل نیست

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) به نمایندگی از دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با حضور در محل سفارت افغانستان در تهران دفتر یادبود قربانیان حمله تروریستی اخیر در دانشگاه کابل را امضا کرد.

وی با انتشار توئیتی در این خصوص نوشت: تروریسم تکفیری فقط در سراسر منطقه و فراتر از آن باعث‌ خونریزی و ناامنی شده است.

عراقچی در دفتر یادبود قربانیان این اقدام تروریستی نوشت: اینجانب به نمایندگی از طرف جمهوری اسلامی ایران قتل دانشجویان بیگناه در دانشگاه کابل در حمله وحشیانه عناصر داعشی را به شدت محکوم کرده و ضمن تسلیت به دولت و ملت افغانستان، مراتب همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان این حمله ددمنشانه ابراز می‌کنم. تروریسم تکفیری حدی برای جنایت قائل نیست. از افغانستان تا عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی و از آسیای غربی تا شمال آفریقا و قفقاز و حتی اروپا، تنها بی ثباتی و ناامنی به همراه آورده و مردم را عزادار جنایت‌های خود کرده است. تروریسم مرز نمی‌شناسد و مبارزه با آن نیز نمی‌تواند محدود به مرزها باشد. جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم و دولت افغانستان برای مبارزه با تروریسم و رسیدن به صلح و آشتی است. از درگاه خداوند متعال برای قربانیان این حادثه تلخ غفران الهی و برای بازماندگان آنها صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

 

 

به گزارش فارس، در پی حمله گروه تروریستی داعش به دانشگاه کابل ۲۰ نفر کشته و ۴۰ نفر هم زخمی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول