اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ادعای پیروزی ترامپ ارزش ارزهای بازارهای نوظهور را کاهش داد

رقابت تنگاتنگ انتخاباتی در آمریکا و ادعای پیروزی ترامپ باعث شد تا شاخص ارزش ارزهای بازارهای نوظهور در جهان بیشترین افت خود از ماه مارس تاکنون را تجربه کند.

ادعای پیروزی ترامپ ارزش ارزهای بازارهای نوظهور را کاهش داد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، پس از آنکه دونالد ترامپ به شکلی زودهنگام در حالی که آراء از رقابتی تنگاتنگ بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر می‌دهند، اعلام پیروزی کرد و از دادگاه عالی خواست تا دخالت کند شاخص ارزش ارزهای بازارهای  نوظهور در جهان بیشترین افت روزانه خود از ماه مارس تا کنون را به ثبت رساند.

تا دیروز بسیاری از سرمایه‌گذاران و سهامداران روی پیروزی قاطع جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا حساب می‌کردند و معتقد بودند در مجلس سنا و نمایندگان هم دموکرات‌ها پیروز می‌شوند.

اما نتایج آراء تا این ساعت نشان می‌دهد که فعلا این تصورات نقش بر آب است و بیانیه ترامپ برای کشاندن پای دادگاه عالی آمریکا احتمال بالا آمدن ترامپ را بیشتر کرده است.

ویتولد بهرکه،‌ کارشناس مؤسسه نوردیا در کپنهاگ، می‌گوید بازارها در حال رفتن از تصور پیروزوی قاطع بایدن به سمت سناریوی بالا گرفتن تنش‌های سیاسی و نتایج مناقشه و درگیری بر سر نتیجه انتخابات هستند.

وی می‌گوید سخت است درباره پیروز انتخابات صحبت کنیم یا بگوییم که بایدن پیروز می‌شود و یا بر سر نتیجه انتخابات شاهد تنش خواهیم بود.

شاخص MSCI ارزهای بازارهای نوظهور امروز 0.8 درصد ریخت و بدترین عملکرد را پزوی مکزیک با 4 درصد سقوط داشته است.

رند آفریقای جنوبی هم 2.2 درصد از ارزش خود را از دست داد و لیر ترکیه هم روند نزولی خود را از سر گرفت.

در بازارهای خارجی هم ارزش یوآن چین 0.7 درصد پایین آمد.

با توجه به انتظار بازارها برای پیروزی بایدن طی هفته‌ای که گذشت شاهد رشد آن بوده‌ایم اما حالا که آرا کمی به سمت ترامپ چریبده و سرمایه‌گذاران در حال دور کردن دارایی خود از دلار و اوراق قرضه هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول