اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

90 درصد فوتی های کرونا مربوط به سالمندان است/سیر نزولی کرونا در قم با شیب کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مردم استان خواست تا ضمن به حداقل رساندن ترددها در معابر و راه های بین شهری گفت: 90 درصد فوتی های این روزها مربوط به افراد سالمند و همچنین بیماران زمینه ای است.

90 درصد فوتی های کرونا مربوط به سالمندان است/سیر نزولی کرونا در قم با شیب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر که امروز در جمع تعدادی از مدیران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با بیان این که استان قم در مسئله کرونا به یک وضعیت نسبتا ثابت با یک سیر نزولی با شیب کم رسیده است اظهار کرد: اکنون تعداد بستری ها با تعداد ترخیص ها تقریبا برابر شده است.

وی افزود: حدود 585 بیمار بستری در استان داریم که 140 مورد از آن ها ها بدحال و نیازمند خدمات ویژه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم آمار مرگ و میر کرونایی روزانه در استان را نیز به طور میانگین 8 تا 10 نفر اعلام و اضافه کرد: در قم تردد زیادی چه در داخل شهر و چه در خارج از شهر مشاهده می شود که نیازمند کنترل است، چراکه تردد زیاد شهروندان سبب چرخش بیشتر ویروس هم می شود.

وی با بیان این که علت مرگ و میر زیاد کرونایی در کشور عدم رعایت حفاظت از افراد پُرخطر است تصریح کرد: 90 درصد فوتی های این روزها مربوط به افراد سالمند و همچنین بیماران زمینه ای است که برخی کشورهای اروپایی در این چند ماه اخیر تلاش ویژه ای برای حفاظت از آنان داشته و مرگ و میر کرونایی خود را کاهش داده اند و ما نیز نیازمند این توجه بویژه با همراهی سازمای حمایتی هستیم.

قدیر در ادامه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را نیازمند پشتوانه اجرایی و قاطعیت در اجرا دانست و گفت: مبارزه با کرونا و کنترل آن تنها مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی نیست، بلکه مشارکت همه مردم و مسؤولان را می طلبد.

وی با ابراز نگرانی از در پیش بودن آذر ماه و آغاز فصل سرما گفت: یکی از مهم ترین عوامل پیشگیری از چرخش ویروس کرونا، تعبیه تهویه های مکنده است که باید در اماکن مختلف به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم چنین از هم استانی ها خواست تا ضمن به حداقل رساندن ترددها، فاصله گذاری را در خانه ها رعایت کنند.

وی ضمن ضروری خواندن اعطای اختیارات به ستادهای استانی مبارزه با کرونا، از استهلاک جسمی و روحی کادر درمان نیز ابراز نگرانی کرد.

قدیر همچنین تصریح کرد: تردیدی نیست که درباره ممنوعیت تجمع ها و همایش ها، رفتار مسؤولان هم باید همپای مردم تغییر کند، چراکه مسؤولان الگوی رفتاری مردم قرار می گیرند.

وی با اشاره به لزوم اقناع سازی مردمی گفت: شاید عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط برخی از مردم، نوعی نافرمانی مدنی به دلیل مشکلات معیشتی آنان باشد که باید این امر را نیز با برنامه ریزی های دقیق و فرهنگ سازی های مناسب مدیریت کرد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول