اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مستأجران کاخ سفید تابع دولت یک‌درصدی‌ها/ نویسنده آمریکایی: مشکلات ساختاری آمریکا با تغییر رئیس‌جمهور حل نمی‌شود

یک نویسنده آمریکایی معتقد است علی‌رغم اینکه هنوز خیل عظیمی از مردم آمریکا به وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری دل بسته‌اند اما واقعیت این است که بسیاری از مشکلات در این کشور ساختاری هستند.

مستأجران کاخ سفید تابع دولت یک‌درصدی‌ها/ نویسنده آمریکایی: مشکلات ساختاری آمریکا با تغییر رئیس‌جمهور حل نمی‌شود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، جان وایتهد حقوق‌دان و نویسنده در مقاله‌ای با اشاره به ساده‌انگاری بسیاری از مردم در ایالات‌متحده تصریح می‌کند که مشکلات ساختاری و ریشه‌ای در این کشور را نمی‌توان با تغییر رئیس‌جمهور حل کرد بلکه باید به گونه‌ای ساختاری با این موارد مقابله کرد.

مهم این است که رئیس‌جمهور بعدی با قبلی چندان فرق نمی‌کند

وایتهد ادامه می‌دهد که مهم نیست که این‌بار چه نامزدی رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری را برنده می‌شود مهم این است که مطئمن شویم رئیس جدید با فرد قبلی چندان تفاوتی نخواهد داشت و ما به‌عنوان پائین‌ترین طبقه در آمریکا باز هم مجبور خواهیم بود که در مقابل خواسته‌های بالا دستی‌ها سر تعظیم فروآوریم.

تبعیت همه مستأجران کاخ سفید از دولت یک‌درصدی‌ها

در واقع این دولت یک‌درصدی‌ها یا هر اسم دیگری برایشان بگذاریم از جمله نخبگان، صاحبان مردم، دانه‌درشت‌ها، دولت در سایه، حکومت پلیسی، حکومت از بالا یا اصلا حکومت مجتمع‌های صنایع نظامی است که زمام امور را در‌ دست دارند و هر رئیس‌جمهوری هم که به کاخ سفید وارد شود باید سیاست‌های این دولت را دنبال کند.

وی ادامه می‌دهد که چند نمونه از این حقایق تلخ زندگی ما در حکومت پلیسی آمریکا که اصلا با آمدن رئیس‌جمهور از تلخی آنها کم نمی‌شود آنقدر ریشه‌ای هستند که نه دموکرات می‌تواند آن‌ها را برطرف کند نه جمهوری‌خواه.

راه باز کردن گره‌های کور بیدار شدن آمریکایی‌ها از خواب غفلت است

فقر هم ادامه خواهد داشت. ۴۶ میلیون آمریکایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند، ۱۶ میلیون کودک به تغذیه مناسب و کافی دسترسی ندارند و حدود یک میلیون کهنسال و بازنشسته از کالابرگ استفاده می‌کنند تا امورات عادی زندگی را بگذرانند. 

او تاکید می‌کند که جنگ‌های بی پایان برای تغذیه خوراک کارخانه‌های عظیم تسلیحاتی، شلیک پلیس به افراد غیر‌مسلح، کشتار مردم بی‌گناه در پی قانون آزادی حمل اسلحه، فساد سازمان‌یافته دولتی، خصومت دولت علیه مردم، افزایش نظارت غیر‌قانونی بر امور خصوصی شهروندان و بسیاری موارد دیگر هستند که با آمدن رئیس‌جمهور جدید حل نمی‌شوند زیرا کلید حل آن‌ها در دست همان دولت یک‌درصدی است.

ویتهلد در پایان تأکید کرد که راه باز کردن گره‌های کور در این کشور همانا بیدار شدن آمریکایی‌ها از خواب غفلت است وگرنه رای دادن به یک دموکرات یا جمهوری‌خواه برای رسیدن به جامعه دلخواه ما را یاری نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول