اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ترامپ نمیر تا آمریکا زودتر نابود شود!

یک تحلیلگر ارشد منطقه‌ای در روزنامه رای‌الیوم از ترامپ خواست نمیرد و زودتر خوب شود تا نابودی آمریکا به دست او زودتر اتفاق بیفتد!

ترامپ نمیر تا آمریکا زودتر نابود شود!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان در اخبار ویژه خود نوشت: عبدالباری عطوان سردبیر رای‌الیوم در یادداشتی با اشاره به ابتلای ترامپ به کرونا نوشت: عده‌ای معتقدند این اتفاق از جهت کاهش شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات می‌تواند یک فاجعه برای او باشد؛ چرا که رئیس جمهور آمریکا پیش از این کسانی را که از ماسک استفاده کرده و به اقدامات پیشگیرانه در مقابل کرونا پایبند بودند به تمسخر می‌گرفت و می‌گفت این ویروس به زودی از بین می‌رود. در مقابل برخی معتقدند که شاید ابتلای ترامپ به کرونا احساس همدردی با وی را در میان رای‌دهندگان افزایش داده و فرصتی برای پیروزی او در انتخابات باشد.

در این میان عده‌ای می‌گویند ترامپ یک دروغگوی حرفه‌ای است و شاید این نمایش را برای جلب توجه رای‌دهندگان و نیز فرار از مناظره با رقیب انتخاباتیش «جو بایدن» که در مناظره قبلی برتری چشمگیری نسبت به ترامپ داشت،‌ به راه انداخته است. در این زمینه روزنامه واشنگتن پست، ۳ هزار دروغ به دونالد ترامپ نسبت داده که ۱۰۰۰ دروغ آن در زمینه کرونا است. ترامپ ۳۴ بار در توئیت‌ها و سخنرانی‌ها و مناظره‌های خود گفته بود که کرونا در ماه آوریل ۲۰۲۰ خود به خود نابود می‌شود؛ اما اکنون بعد از گذشت چندین ماه از این تاریخ شمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده به ۷ میلیون نفر و جان‌ باختگان به بیش از ۲۰۰ هزار تن رسیده و آمریکا در صدر تلفات و آمار این ویروس در جهان قرار دارد.

رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات پیش رو به خوبی می‌دانند که نوع تعامل دونالد ترامپ با ویروس کرونا واقعا شرم‌آور بود. آنها هرگز فراموش نمی‌کنند ترامپ چگونه از مبتلایان به این ویروس می‌خواست تا مواد ضدعفونی‌کننده مانند «دتول» را بنوشند تا خوب شوند. امیدوارم ترامپ خوب شود. این آرزو به دلیل عشق ما به ترامپ نیست؛ بلکه می‌خواهیم او بهبود یابد تا بتواند مسیر نابودی آمریکا و به پایین کشیدن جایگاه این کشور را کامل کند البته در صورت شکست ترامپ در انتخابات هم احتمالا آتش جنگ داخلی در این کشور برافروخته خواهد شد!

آرزوی مرگ ترامپ توسط شهروندان آمریکایی

همچنین روزنامه رسالت گزارشی از یورونیوز منتشر کرده است که در آن آمده است: اگرچه مقامات رسمی آمریکا و حتی رقبای انتخاباتی ترامپ از جمله بایدن در ظاهر آرزوی بهبودی وی را دارند، اما به نظر می رسد اکثر شهروندان این کشور چنین نظری ندارند! طی روزهای اخیر و در بسیاری از پیام‌های منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، شهروندان آمریکایی خواستار مرگ رئیس جمهور جنجالی کشورشان شده اند.

شرکت توییتر می گوید؛ توییت هایی که در آن‌ها برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آرزوی مرگ شده است نقض مقررات این شبکه اجتماعی محسوب می شود. بنا به اعلام توییتر حساب کاربرانی که به دنبال ابتلای دونالد ترامپ به ویروس جدید کرونا برای او آرزوی مرگ کنند ممکن است تعلیق شود.

زارا رحیم، سخنگوی سابق هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ یکی از افرادی بود که به دنبال ابتلای رئیس جمهوری ایالات متحده به ویروس کرونا برای او آرزوی مرگ کرد. او نوشت: «توییت کردن چنین چیزی طی چهار سال گذشته برخلاف هویت اخلاقی من بود اما امیدوارم بمیرد.»حساب کاربری زارا رحیم هم اکنون به حالت «حفاظت شده» یا خصوصی درآمده است و امکان مشاهده توییت های او جز برای دنبال کنندگان وی وجود ندارد. زارا رحیم در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ همزمان با ریاست جمهوری باراک اوباما در دفتر راهبرد امور دیجیتال کاخ سفید مشغول به کار بود.دونالد ترامپ روز جمعه به دنبال ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» به بیمارستان والتر رید در حومه واشنگتن منتقل شد.

به گزارش یورونیوز، تصمیم توییتر برای ممنوعیت آرزوی مرگ برای دیگران در این شبکه اجتماعی با واکنش منفی گروهی از کاربران روبه‌رو شد. آن‌ها بر این باور هستند که توییتر پیش از این چنین سیاستی را اجرا نکرده بود. برخی از این کاربران تأکید می کنند که به دفعات پیام های تهدیدآمیز همراه با آرزوی مرگ دریافت کرده اند اما توییتر واکنشی نشان نداده است.
سیاست شرکت فیسبوک در قبال آرزوی مرگ برای دیگران با توییتر متفاوت است. فیسبوک به کاربران خود اجازه می دهد که برای چهره های سرشناس و معروف آرزوی مرگ کنند به شرطی که حساب کاربری خود آن فرد در نوشته کاربران تگ نشده باشد (برچسب نخورده باشد). به این ترتیب کاربران فیسبوک تا وقتی که خود چهره های سرشناس شاهد آرزوی مرگشان نباشند می توانند برای آن‌ها آرزوی مرگ کنند. هیلاری کلینتون با وجود توییت سخنگوی سابق خود در صفحه توییترش برای دونالد ترامپ و همسرش آرزوی سلامتی کرده است. جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و رقیب دونالد ترامپ، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز برای دونالد ترامپ و بانوی اول آمریکا آرزوی بهبودی و سلامت کرده اند.

یک بیماری و ده‌ها نکته

ابتلای ترامپ به ویروس کرونا و آرزوی شهروندان آمریکایی در خصوص مرگ او به وضوح نشان می دهد که سیاستمداران آمریکایی چه محبوبیتی در نزد شهروندان خود دارند! محصول سیاست‌های مشترک دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه طی سال‌ها و دهه های اخیر، چیزی جز عقبگرد واشنگتن در حوزه سیاست داخلی و خارجی نبوده است. ضمن آنکه بروز انواع بحران‌های اجتماعی و اقتصادی و هویتی در آمریکا ، از جمله سرکوب معترضین به نژادپرستی  منجر به خشم و نفرت مردم این کشور از نظام سرمایه داری شده است. بدیهی است که استمرار این روند، نتیجه ای جز افول قدرت آمریکا و در نهایت سقوط نظام سیاسی و اجتماعی حاکم بر این کشور نخواهد داشت. موضوعی که بسیاری از اندیشمندان آمریکایی نیز نسبت به آن هشدار داده اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول