اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سفر هیأتی انگلیسی به قاهره؛ رایزنی درباره تحولات لیبی و همکاری نظامی

هیأت نظامی انگلیس که به مصر سفر کرده است با رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور دیدار و درباره تحولات لیبی و همکاری‌های نظامی دوجانبه گفت‌وگو کرد.

سفر هیأتی انگلیسی به قاهره؛ رایزنی درباره تحولات لیبی و همکاری نظامی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز هبی» وزیر مشاور در امور نیروهای مسلح انگلیس و هیأت همراه او در سفری به مصر با «محمد فرید» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور دیدار کرد.

در این دیدار تعدادی از پرونده‌ها و موضوعات دارای اهتمام مشترک بررسی شد و دو طرف به تبادل دیدگاه و تجربیات نیروهای مسلح دو کشور پرداختند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، وزیر انگلیسی در این دیدار روابط دوستانه و هماهنگی مشترک بین قاهره و لندن را ستود و بر تمایل نیروهای مسلح انگلیس برای همکاری‌های نظامی دوجانبه تأکید کرد.

دو طرف همچنین آخرین تحولات نظامی در لیبی، منطقه شرق دریای مدیترانه، مبارزه با تروریسم و فرصت‌های اجرای تمرینات نظامی مشترک را بررسی کردند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، وزیر انگلیسی درباره دیدار با مقام مصری گفت: از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش مصر خوشحال شدم و ما تقویت مشارکت و همکاری دوجانبه را بررسی کردیم.

وی به وجود چالش‌های مشترک بین لندن و قاهره از جمله تضمین ثبات آتش‌بس در لیبی و فراهم شدن فرصت تحقق صلح و مبارزه با آفت تروریسم، اشاره کرد.

از سوی دیگر «جیمز آدمز» سفیر انگلیس در مصر گفت که سفر هبی به قاهره بیانگر اهمیتی است که انگلیس برای همکاری دفاعی دوجانبه با مصر قائل است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول