اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

حمایت تأمین اجتماعی از آسیب دیدگان کرونا نیازمند بودجه است

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به لزوم تشکیل ستاد فرماندهی حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا خاطرنشان کرد: این ستاد با محوریت استاندار و با تأمین بودجه دولتی می‌تواند به عنوان بیمه بیکاری معیشتی به آسیب دیدگان فاقد بیمه تأمین اجتماعی کمک‌رسانی کند.

حمایت تأمین اجتماعی از آسیب دیدگان کرونا نیازمند بودجه است

سید احمد سیدی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به تمهیدات تأمین اجتماعی در راستای کمک به آسیب دیدگان از کرونا اظهار کرد:  صدور فرمان مقام معظم رهبری در حضور رئیس محترم جمهور و هیات دولت در راستای پرداخت بیمه بیکاری توسط سازمان تأمین اجتماعی به شهروندانی که حتی سابقه بیمه ندارند موردتوجه قرارگرفته است.

وی افزود: تأمین اجتماعی در کشور بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی از وظایف دولت می‌باشد و بر اساس مصوبه مجلس تحت عنوان نظام جامع رفاه تأمین اجتماعی، سیاست‌های رفاه اجتماعی در جامعه را در سه بخش بیمه‌ای و حمایتی و امدادی تعریف کرده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: حمایت از کسانی که مطابق قانون، بیمه پرداز هستند و در تأمین منابع صندوق تأمین اجتماعی مشارکت دارند در بخش بیمه‌ای قرار می‌گیرند که متولی آن صندوق تأمین اجتماعی می‌باشد و در بخش حمایتی نیز شهروندانی که به هر دلیل توانایی انجام کار و فعالیت و کسب درآمد را ندارند در بخش حمایتی تقسیم‌بندی می‌شوند و ارائه خدمت به این بخش از شهروندان از محل منابع بودجه عمومی و توسط دولت تأمین می‌گردد.

وی افزود: در بخش امداد و سوانح و حوادث غیرمترقبه نیز منابع از محل بودجه عمومی دولت می‌بایست تأمین گردد، بنابراین با توجه به  شرایط خاصی که در اقتصاد و معیشت مردم اتفاق افتاده و دستور مقام معظم رهبری در این خصوص می‌بایست به‌عنوان یک دستور حکومتی قلمداد شود.

سیدی تصریح کرد: تشکیل ستاد فرماندهی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در تشکیلات زیرمجموعه این وزارتخانه و در استان‌ها نیز با عضویت ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها و همچنین حضور همه‌جانبه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ستاد فرماندهی با محوریت استاندار جامعه هدف باید با سرعت و دقت همه‌جانبه شناسایی شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان با تشکیل بانک اطلاعاتی موثق، اعتبارات لازم از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها جذب و نسبت به توزیع منابع جذب‌شده تحت عنوان بیمه بیکاری معیشتی شهروندان بر وفق منویات مقام معظم رهبری اقدام فوری انجام داد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: با این حرکت در این شرایط بحرانی تا حد امکان می‌توان از فشار مالی  سنگینی که بر بخش زیادی از شهروندان در تأمین معیشت وجود دارد کاهش داد و با توسعه عدالت اجتماعی آرامش و نشاط اجتماعی در میان مردم با سلسله اقداماتی همه‌جانبه ایجاد کرد و به دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز جامه عمل پوشید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول