اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مرکل: برای مهار موج دوم کرونا تا کریسمس باید قوانین رعایت شوند

صدر اعظم آلمان در نخستین روز اعمال محدودیت‌ها در این کشور برای مهار موج دوم کرونا، بر لزوم رعایت قوانین و مقررات از سوی شهروندان آلمانی تاکید کرد.

مرکل: برای مهار موج دوم کرونا  تا کریسمس باید قوانین رعایت شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدراعظم آلمان روز دوشنبه هشدار داد که شهروندان آلمانی برای غلبه بر شیوع موج دوم کرونا تا کریسمس باید نظم و انضباط  بیشتری به‌خرج دهند.

به نوشته خبرگزاری «دی پی ای» «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در یک نشست مطبوعاتی در برلین و در روز نخست بازگشت این کشور به تعطیلی‌های گسترده و محدودیت‌های ارتباطی گفت: «اینکه آیا این تلاش مشترک بزرگ در ماه نوامبر (آبان) تغییری ایجاد می‌کند، به قوانین مربوط نمی‌شود بلکه به پیروی از این قوانین بستگی دارد.»

آنگلا مرکل از شهروندان کشورش خواست که ارتباطات اجتماعی خود را به شدت کاهش دهند.

وی افزود، در حال حاضر منبع ابتلا به کرونا در ۷۵ درصد موارد نامشخص است و نظام بهداشتی آلمان در صورت تداوم پرشدن واحدهای مراقبت‌های ویژه تحت فشار قرار خواهد گرفت. صدر اعظم آلمان اتخاذ اقدامات سختگیرانه‌تر را در آینده رد نکرد.

در حال حاضر شمار مبتلایان روزانه کرونا در آلمان بسیار بیشتر از ابتدای شیوع در مارس و آوریل است، اگرچه آزمایش ابتلا به کرونا نیز از آن زمان بطور چشمگیری افزایش یافته است. موسسه «رابرت کخ» روز دوشنبه از ابتلای ۱۲۰۹۷ نفر به کرونا و مرگ ۴۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. اینک با احتساب این افراد تعداد کل موارد مبتلایان به کرونا در این کشوربه ۵۴۵۰۲۷ نفر رسیده است.

به‌تازگی آزمایش کرونای وزیر بهداشت آلمان نیز مثبت شد و او اکنون به قرنطینه رفته است. وزارت بهداشت آلمان چهارشنبه گذشته اعلام کرد که «ینس اسپان» وزیر بهداشت این کشور به کرونا مبتلا شده است آلمان با شیوع مجدد ویروس کرونا مواجه شده وابتلای روزانه بیشتری را در مقایسه با شروع همه‌گیری در ماه مارس ثبت کرده است.

منابع مطلع چندی قبل از تعویق جلسه حزب دموکرات مسیحی آلمان برای انتخاب رئیس جدید به دلیل همه‌گیری کرونا در این کشور خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول