اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

زمان توقف دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل‌های الحاقی مشخص شود/ مردم منتظر مقابله به مثل بدعهدی در برجام هستند

در جلسه علنی امروز (دوشنبه) طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مورد بررسی نمایندگان قرار گرفته و وکلای ملت خواهان مقابله به مثل با بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام شدند.

زمان توقف دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل‌های الحاقی مشخص شود/ مردم منتظر مقابله به مثل بدعهدی در برجام هستند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 12 آبان) طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را بررسی کردند.

نمایندگان مجلس درباره طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مخالفت و موافقت‌هایی با این طرح کردند. 

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: من و دیگر نمایندگان با طرح مذکور موافق هستیم، اما مسئله فوریت آن است؛ چرا که طرح مهمی مانند این طرح در شرایط کنونی نباید با یک فوریت مورد بررسی قرار گیرد در حالی که این طرح حداقل باید با دوفوریت بررسی شود.

وی افزود: در ماده 2طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ذکر شده که برای تحقق ظرفیت 190 هزار سو باید حداقل 500 کیلوگرم ظرفیت غنی سازی را افزایش دهیم، اما برای تحقق 190 هزار سو مدنظر مقام معظم رهبری نیاز به 300 تن اورانیوم غنی شده داریم و با این روش که ماهانه صرفاً 500 کیلو باشد، تحقق هدف مذکور زمان زیادی خواهد برد، لذا باید این ظرفیت افزایش یابد.

نماینده چابهار در مجلس تصریح کرد: این طرح 6 ماده دارد اما باید برای نمایندگان مشخص شود در مدت چند ماه دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل‌های الحاقی را متوقف می‌کنیم؟ ضروری است مشخص شود این طرح قرار است ظرف چند ماه به مرحله اجرا برسد؟ ولی اجرای این طرح ضرورت دارد. 

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت:‌ سازمان انرژی هسته‌ای با مسئولیت و اقتدار باید آنچه که به عنوان قانون به این سازمان ابلاغ می شود را مدنظر قرار داده و یک لحظه تعلل نکنند، چرا که پشتیبان آن ملت ایران است.

وی افزود: آمریکا در موضوع برجام بدخواهی و بدعهدی کرد و تصمیمی خارج از اخلاق انسانی گرفت، لذا مردم انتظار یک مقابله به مثل دارند. این اقدام را ما باید انجام داده و با قدرت به چنین طرحی رأی دهیم. ضمن اینکه سازمان انرژی اتمی باید به ملاحظات در این طرح توجه کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول