اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خط ملی اعتیاد مشاور امین مردم برای ترک اعتیاد است

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: خط ملی اعتیاد به شماره(۰۹۶۲۸) برای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد خدمات لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

خط ملی اعتیاد مشاور امین مردم برای ترک اعتیاد است

زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: خط ملی اعتیاد به شماره(۰۹۶۲۸) برای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد و با هدف ارائه مشاوره تلفنی به مردم راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: بیشتر تماس‌ها دریافتی از طریق خانواده‌های مصرف کننده مواد مخدر است و این افراد برای شناخت رفتار صحیح با فرد دارای اعتیاد یا آشنایی با اثرات مخرب مواد اعتیادآور ناشناخته با این مرکز تماس می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به فعالیت خط ملی اعتیاد به شماره (۰۹۶۲۸)، اظهار داشت: این سامانه تلفنی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به مردم سراسر استان مشاوره‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب را ارائه می‌دهد.

امینی بیان داشت: علاوه بر این افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند می‌توانند برای آشنایی با شیوه و فرآیند درمان و شناخت مراکز معتبر با خط ملی اعتیاد تماس بگیرند و از راهنمایی‌های مشاوران و بانک اطلاعاتی این مجموعه بهره ببرند.

وی افزود: خانواده‌ها می‌توانند بدون پیش شماره با خط ملی اعتیاد تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را در زمینه را دریافت کنند.

به گفته وی ساعت کار مرکز از ۸ صبح تا ۸ شب است و حتی روزهای جمعه و تعطیلات رسمی نیز خط ملی اعتیاد پاسخگوی تماس گیرندگان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان داشت: اگر خانواده‌ها علائم یا نشانه‌هایی از اعتیاد و تغییر رفتاری در فرزندان خود مشاهده کردند جهت راهنمایی می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

امینی در ادامه خاطر نشان کرد: نشانی نزدیک‌ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد نیز از طریق این خط قابل دسترسی است و محرمانه بودن تماس‌ها و حفظ مسائل اخلاقی یکی از ویژگی‌های این خط است که موجب جلب اعتماد تماس گیرندگان می‌شود.

وی گفت: آشنایی با نحوه صحیح نظارت بر فرزندان، شناسایی باورهای غلط در خصوص مصرف مواد و اصلاح آنها، شناخت مواد جدید، علائم و عوارض مصرف مواد و چگونگی رفتار صحیح با نوجوانان از طریق ارتباط با کارشناسان خط ملی اعتیادنیز امکان پذیر است.

این مسئول یادآور شد: خط ملی اعتیاد با مشارکت بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند و با داشتن مشاوران مجرب آماده پاسخگویی به مردم در سراسر استان است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول