اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ در شب انتخابات میهمانی 400 نفره در کاخ سفید برگزار می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد علی‌رغم هشدار کارشناسان بهداشت و درمان درباره خطر برگزاری تجمعات بزرگ و افزایش احتمال ابتلا به کرونا، در شب انتخابات در اتاق شرقی کاخ سفید مراسمی با حضور 400 میهمان برکزار کند.

ترامپ در شب انتخابات میهمانی 400 نفره در کاخ سفید برگزار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته یک مقام کاخ سفید، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد میهمانی شب انتخابات خود را در اتاق شرقی کاخ سفید با حضور ۴۰۰ میهمان برگزار کند. به گفته این مقام، قرار است از همه میهمانان تست کرونا گرفته شود.

پیشتر قرار بود این میهمانی در هتل بین‌المللی ترامپ که چند بلوک با کاخ سفید در خیابان پنسیلوانیا فاصله دارد، برگزار شود اما به گزارش «نیویورک تایمز» او ترجیح داده اوضاع را از داخل کاخ سفید تحت نظر بگیرد.

به گزارش پایگاه «یواس نیوز»، اتاق شرقی کاخ سفید، بزرگترین اتاق این کاخ است. این میهمانی قرار است علیرغم هشدارهای کارشناسان درباره خطرات تجمعات بزرگ در میانه بحران مرگبار همه‌گیری کرونا در آمریکا برگزار شود.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این هم تجمعات بزرگی در فضای باز کاخ سفید برگزار کرده که یک نمونه آن مراسم معرفی قاضی «ایمی برت» بود که بعد از آن خوشه‌ای از ابتلا و از جمله ابتلای خود ترامپ به کرونا را در پی داشت.

همچنین میهمانی در شب انتخابات قرار است در حالی برگزار شود که ترامپ در نظرسنجی‌های ملی از رقیب دموکراتش عقب است اما در ایالت‌های کلیدی رقابت نزدیک‌تر است.

هنوز معلوم نیست در شب انتخابات نتیجه چند ایالت مشخص خواهد شد. تاکنون بیش از ۹۳ میلیون آمریکایی در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده‌اند و مقامات چند ایالت از جمله پنسیلوانیا و ویسکانسین گفته‌اند شمارش آرای پستی در این ایالت‌ها چند روز طول خواهد کشید.

در طرف دیگر، به گفته ستاد انتخاباتی جو بایدن، او قصد دارد شب انتخابات را در ویلمینگتون ایالت دلاور، شهر محل زادگاهش بگذراند.

پیشتر یک پایگاه خبری فاش کرد که ترامپ به چند نفر از معتمدین خود اعلام کرده که قصد دارد سه‌شنبه شب و پیش از پایان شمارش رسمی آرا،‌ پیروزی خود را در انتخابات اعلام کند.

پایگاه خبری «آکسیوس»، ترامپ اعلام کرده حتی اگر نتیجه رای‌های کالج الکترال در ایالت‌های کلیدی نظیر پنسیلوانیا نیز مشخص نشده باشد وی قصد دارد که اعلام پیروزی کند.

این پایگاه خبری اعلام کرده که ترامپ طی هفته‌های گذشته جزئیات این سناریوی خود را به صورت خصوصی گفته و اعلام کرده قصد دارد در شبی که انتخابات برگزار میشود به صحنه بیاید و پیروزی خود را اعلام کند.

متحدان ترامپ انتظار دارند برای اینکه این اتفاق بیفتد،‌ وی دست کم نیاز دارد در ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، تگزاس، آیوا، آریزونا و جورجیا پیروز شده یا آنکه پیشتاز باشد.

از سوی دیگر، اعضای تیم ترامپ خود را برای مطرح کردن این ادعای غلط آماده می‌کنند که بگویند آرای پستی که پس از سوم نوامبر (۱۳ آبان) شمارش می‌شوند تقلب انتخاباتی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول