اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

موانع احداث کمربندی شمالی اسلامشهر رفع می‌شود

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توافق انجام شده بین راه‌آهن و شهرداری اسلامشهر موانع اجرای احداث کمربندی شمالی برطرف می‌شود.

موانع احداث کمربندی شمالی اسلامشهر رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس اسلامشهر، سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شامگاه دیروز در حاشیه بازدید از پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر با اعلام همکاری راه‌آهن با شهرداری اسلامشهر برای رفع موانع اجرای پروژه، اظهار کرد: با توافقات انجام شده بین راه‌آهن و شهرداری اسلامشهر مسائل و موانع پیش روی اجرای طرح کمربندی شمالی رفع می‌شود.

وی گفت: کمربندی شمالی اسلامشهر پروژه مهم و ارزشمندی برای منطقه بوده که با همت بلند شهرداری اسلامشهر به اجرا در آمده است.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به استقرار کارگاه‌های متعددی برای اجرای سریع این پروژه ادامه داد: کمربندی شمالی اسلامشهر در چند قسمت با اراضی و مستحدثات راه‌آهن تداخل پیدا می‌کند و بر اساس یک باور عمیق که ما همه خدمتگذار مردم هستیم و خروجی اقداماتی که انجام می‌گیرد برای مردم است، با هماهنگی خوبی که با شهردار اسلامشهر داشتیم توافق شد تا راه‌آهن و شهرداری اسلامشهر دست به دست هم دهند تا انشاءالله اجرای این پروژه سرعت بیشتری یابد.

رسولی با تشریح مواردی از توافقات انجام شده، بیان کرد: بخشی از اراضی راه‌آهن برای عبور کمربندی در اختیار شهرداری اسلامشهر قرار می‌گیرد و در۳ نقطه از شبکه ریلی راه‌آهن تقاطع غیرهمسطح احداث می‌شود تا با این تفاهم به عمل آمده شاهد رفع موانع و بهبود در سرعت احداث این مسیر باشیم.

وی با تأکید بر اینکه با توافق به عمل آمده کار وارد مرحله عملیاتی شده است، افزود: با بازدید امروز و توافقات انجام گرفته پروژه وارد فاز عملیاتی شده و مشکلی برای اجرای این پروژه مهم و اساسی نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اجرای احداث این پروژه از چند جبهه آغاز شده هر نوع همکاری و همراهی که برای پیشبرد اهداف طرح لازم باشد، آمادگی لازم را داریم و قطعاً در این زمینه پیگیری‌های لازم را به عمل خواهیم آورد.

احداث کمربندی شمالی در زمینه رشد و توسعه متوازن منطقه نقش بسزایی دارد

حسین طلا شهردار اسلامشهر هم با اشاره به ویژگی‌های احداث کمربندی شمالی اسلامشهر، اظهار کرد: بر اساس قرارداد منعقده با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء عملیات احداث کمربندی شمالی از چند جبهه که امکان فعالیت و کار بود آغاز و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با احداث این کمربندی امکان دسترسی شهروندان مناطق ۱ ،۲ ،۳ و ۶ به یکدیگر فراهم و علاوه بر آن زمینه کاهش چشمگیر ترافیک در مسیر بلوار بسیج فراهم آمده و موجب افزایش سرعت و دسترسی‌های محلی می‌شود.

شهردار اسلامشهر با اشاره به اینکه کمربندی شمالی در زمینه رشد و توسعه متوازن منطقه نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: با حضور مدیرعامل راه‌آهن و بازدید میدانی و اقدامات لازم برای رفع موانع و معارض موجود بر سر اجرای پیشرفت طرح که عمدتاً در اختیار راه‌آهن بوده، انجام شد.

به گزارش فارس، در بازدید مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که با پیگیری‌ها و حضور مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری ،شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی انجام شد، مدیرعامل راه‌آهن به همراه جمعی از معاونین و مدیران راه آهن به اتفاق شهردار اسلامشهر و معاونین شهرداری ضمن بازدید از مراحل مختلف اجرای این طرح در جریان روند اجرای پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم برای رفع موانع پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر از ابتدای خیابان سوسنگرد آغاز و پس از گذشتن از جاده احمدآباد و دور زدن از این جاده و عبور از شمال محله طالقانی در منتهی الیه منطقه یک همچنین پس از گذر از اراضی آپرین به بلوار بسیج رسیده و با احداث پل روگذر به بلوار برنده سیفی در منطقه ۲ متصل می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول