اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دانش آموزان امید بی بدیل انقلاب اسلامی هستند

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی ضمن بیان برنامه‌های یوم الله سیزده آبان، از شعار نوجوان قوی، ایران قوی و برنامه های متناسب با آن سخن گفت و به ویژگی‌های انجمن و فوائد عضویت در آن اشاره کرد.

دانش آموزان امید بی بدیل انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی ، علیرضا امین یزدی، ضمن بیان برنامه‌های یوم الله سیزده آبان، از شعار نوجوان قوی، ایران قوی و برنامه های متناسب با آن سخن گفت و به ویژگی‌های انجمن و فوائد عضویت در آن اشاره کرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت یوم الله سیزده آبان و روز دانش آموز بیان کرد: سیزده آبان امسال بنا به مناسب همزمانی که دارد متفاوت از دیگر سال‌ها خواهد بود و بروز نورانی و تلفیق مبارکی خواهد داشت.

وی گفت: به علت شیطنت‌های مجدد و هراس دست نشانده‌های استکبار از همه گیر شدن اسلام در اروپا و غرب و توهین به پیامبر، بحث استکبار ستیزی بیش از پیش مطرح است.

امین یزدی افزود: استکبار ستیزی که از سالهای اول انقلاب توسط دانشجویان و دانش آموزان در سیزده آبانی شروع و امسال در این شرایط بروز شد سیلی دردناکی بود که دشمن هنوز از آن ترس دارد و بر همین اساس مرتکب اشتباهاتی می شود که باعث وحدت بیش از پیش مسلمین و جامعه اسلامی می شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی بیان کرد: در این مناسبت بحث شهدای دانش آموز و بزرگداشت دانش آموز مطرح است از 8 آبان روز نوجوان  تا 13 آبان، هفته نوجوان است بنابراین باید بیشتر به آنها بپردازیم آنها از مهمترین اقشار جامعه هستند چرا که آینده نظام و انقلاب هستند هرچند تصویر درستی از این قشر و اهمیت آن در جامعه تبیین نشده است بلکه چه در بحث سیاسی اجتماعی و چه دیگر مباحث، همیشه در قبال آنها رفتار سیاه و سفیدی صورت گرفته است.

وی افزود: دانش آموز و نوجوان امروز  به واسطه ظرفیت‌هایی که دارد یک امید بی بدیل برای انقلاب اسلامی است. حضرت آقا در سال 95 در دیدار انجمن های اسلامی به این نکته تاکید دارند و در دید ایشان دانش اموزان و نوجوانان همچون جوانان هستند.

امین یزدی گفت: همه در قبال این قشر باید مسولیت پذیر باشند، پرظرفیت ترین نسل نوجوانان انقلاب را در حال حاضر داریم چرا که با تمام هجمه‌ها در فضای مجازی و حقیقی به آنها، سرشار از نشاط و همچنان پر از شور انقلابی هستند. مثلا در همین مواسات دانش آموزان انجمن و بسیج پررنگ ظاهر شدند و پای آرمان های انقلاب خود را نشان دادند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی افزود: شعار ما در اتحادیه انجمن‌های اسلامی نوجوان قوی، ایران قوی است. در بحث اعتقادی، علمی آموزشی سلامت و دیگر مباحث باید دانش آموز و نوجوان قوی داشته باشیم تا در آینده ایران قوی داشته باشیم. تاکید ما بر حقوق دانش آموز در مباحثی اعم از عدالت اجتماعی، توجه خانواده به آنها، سواستفاده‌های سیاسی و غیره است درخواست ما از مسولان همین است که نسبت به آینده سازان نظام دغدغه مند و مسولیت پذیر باشند.

امین یزدی با بیان اینکه مناسبت تولد اتحادیه انجمن های اسلامی در 13 آبان  58 را پیش رو داریم، گفت: 41 سال است این مجموعه در برهه‌های مختلف خدماتی داشته‌اند. در ابتدای انقلاب  با توجه به حضور و فعالیت ضد انقلاب و گروه‌های انحرافی در جامعه، در باب تبلیغ و تثبیت اعتقادات مذهبی در مدارس تلاش کردند در زمان جتگ حدود 10 هزار شهید داشتند در دهه‌های بعدی با توجه به نیاز آن زمان نیز فعالیت و تلاش و پیگیری داشتند.

وی افزود: ما در استان در 35 شهر و شهرستان اتحادیه داریم در بیش از 900 مدرسه در متوسطه اول و دوم دختران و پسران در سطح استان اتحادیه انجمن های اسلامی داریم.

اهداف اتحادیه انجمن های اسلامی در گام دوم انقلاب

امین یزدی گفت: زبده یابی و زبده پروری در کنار جنبش دانش آموزی دو هدف اتحادیه است پیدا کردن و شناسایی و عضو یابی دانش آموزان مستعد و توانمند و حفظ و ارتقا آنها برای تبدیل شدن به یک دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در بحث زبده پروری مطرح است.

وی ادامه داد: بحث جنبش نیز فعالیت همین دانش آموزان زبده برای جریان سازی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است. که این مبتنی بر جریان سازی گام دوم انقلاب است و دبیرخانه همین گام  دوم در حوزه نوجوان در اتحادیه انجمن های اسلامی دایر شده است.

فواید عضویت در اتحادیه انجمن های اسلامی چیست؟

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی فواید عضویت در انجمن را اینطور عنوان کرد: یکی از فواید عضویت در این انجمن بحث اجتماعی شدن این دانش آموزان و گرفتن کارهای تیمی و کار اجتماعی کردن در سن و سال دانش آموزی است در زمانی که فرد گرایی در جامعه و تاثیرات سو فضای مجازی مطرح است.

امین یزدی افزود: بحث مهمتر هم تربیت جمعی است که تمرین باهم کار کردن در کنار هم بودن بر مبنای تربیت اسلامی را تجربه می کنند.

وی ادامه داد: این مجموعه ویژگی های منحصر به فردی دارد ضمن اینکه با سابقه ترین نهاد دانش اموزی در کشور از ابتدای انقلاب است، نماینده مستقیم رهبر انقلاب راهبری این نهاد را به عهده دارد یعنی حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری که نماینده حضرت آقا در این نهاد هستند.

اتحادیه انجمن های اسلامی تشکلی امین است

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی گفت: این مجموعه تشکلی امین است به این علت که در تمام این 41 سال اجازه نداده فضای انجمن درگیر بازی‌های سیاسی و جناحی شود و فعالیت‌ها فرهنگی و انقلابی بوده است یکی دیگر از ویژگی‌ها دانش آموز محوری و خودجوش بودن است یعنی تصمیم گیری و رهبری و تصمیم سازی در فضای انجمن و مدرسه همه به عهده خود دانش اموزان است حتی در عالیترین فضای تصمیم گیری اتحادیه، دانش اموزان تاثیر مستقیم دارند.

امین یزدی افزود: برخورداری از چرخه نیروی منسجم از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است دانش اموزان تربیت شده در این فضا بعد از فارغ تحصیلی از مدرسه حامی و پشتیبان دانش آموزان جدید در مدرسه می شوند. این حلقه مداوم و مستمر ادامه دارد و فعالیت می‌کند.

مسول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی گفت: به خاطر ورود راهبردی نماینده حضرت آقا در این اتحادیه، از اسناد بالادستی در تربیت دانش اموزان برخورداریم که برخی خاص است مثلا منظومه فکری برای آنها تدارک دیدیم یعنی دانش آموز از ابتدای عضویت تا پایان در مراحل مختلف درسی، منظومه تدارک دیده شده را دریافت کرده و آموزش می بیند.

وی افزود: نظام تربیتی مبتنی بر اعتقادات اسلامی برای دانش آموزان تبیین شده و آموزش داده می شود. بحث الگوی تربیتی مختص دختران نوجوان را داریم که الگوی تعالی دختران نام دارد.

امین یزدی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌ها برنامه ترویج جهاد علمی است به عنوان صرف درس و مدرک گرایی و شغل یابی مطرح نمی‌کنیم بلکه نگاه جهاد علمی برای آینده نظام و انقلاب اسلامی را داریم بیش از 80 درصد دانش آموزان عضو انجمن معدل بالای 18 دارند که نشان از دغدغه علمی عزیزان در انجمن است.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول