اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اقدامات کرونایی کتابخانه‌های عمومی استان/ارتباط مجازی کتابداران با اعضای کتابخانه‌ها تقویت شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: کتابداران در دوران کرونا برای حفظ ارتباط با اعضای کتابخانه‌ها از طریق برگزاری نشست‌های کتابخوانی و وبینارهای آموزشی در فضای مجازی تلاش می‌کنند.

اقدامات کرونایی کتابخانه‌های عمومی استان/ارتباط مجازی کتابداران با اعضای کتابخانه‌ها تقویت شد

فرهاد خلیل‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع کرونا اولین اقدامی که در کتابخانه‌ها انجام شد گندزدایی و ضدعفونی کتابخانه‌ها بود که به صورت اصولی و زیر نظر کارشناسان بهداشت ضد عفونی و گندزدایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: پس از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی کتابخانه‌ها، مراکز فعالیت حضوری خود را تعطیل و از طریق فضای مجازی به ارائه خدمات اقدام کردیم.

وی اظهار داشت: از آغاز شیوع ویروس کرونا نه تنها فعالیت‌های کتابخانه‌ها کاهش نیافت بلکه با بهره‌گیری از فضای مجازی توانستیم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی را همراهی و افرادی که وقت زیادی را در فضای مجازی تلف می‌کنند را با خود همراه کنیم و با کتاب و کتابخوانی آشتی دهیم.

خلیل‌مقدم عنوان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌‌ها در بستر فضای مجازی از جمله اینستاگرام و سایر پیام‌رسان‌ها در حال فعالیت هستند و فعالیت‌هایی در قالب‌های سیر مطالعاتی، معرفی کتاب در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان نیز انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان توضیح داد: با وجود ویروس کرونا و اینکه عملا کار کردن در این حوزه مشکل بود با تلاش همکاران در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان توانستیم جشنواره کتابخوانی رضوی را همانند سال‌های گذشته برگزار کنیم که حدود ۳۸ هزار نفر از هم‌استانی‌ها در این طرح در فضای مجازی شرکت کردند.

وی تشریح کرد: در کنار جشنواره‌ها مسابقات فرهنگی از جمله «کرونا را شکت می‌دهیم»، «هر کتابدار یک کتابخوان» و «هرخانه یک کتابخانه» را اجرا کردیم و برندگان ملی در این مسابقات داشتیم.
   
خلیل‌مقدم افزود: تلاش کتابداران بر حفط ارتباط مستمر با اعضای کتابخانه‌ها است که مسابقات نقاشی، قصه‌گویی و نشست‌های کتابخوانی به صورت لایو برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و وبینارهای آموزشی جهت حفظ ارتباط با اعضا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول