اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی| از اعمال محدودیت‌ها در ۳ شهرستان تا فوت ۱۰ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اعمال محدودیت‌ها در سه شهر بیرجند، طبس و قاینات خبر داد و گفت: با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت‌های تازه‌ای در این سه شهرستان اعمال می‌شود.

آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی| از  اعمال محدودیت‌ها در ۳ شهرستان تا فوت ۱۰ بیمار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۲۰۶ آزمایش کرونا در استان انجام شد که از این تعداد جواب تست ۱۶۳ نفر مثبت اعلام شد.

وی بیان داشت: از ۱۶۳ بیمار جدید شناسایی شده، ۵۸ مورد در بیمارستان‌های استان بستری‌اند و ۱۰۵ مورد نمونه‌گیری سرپایی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: از مجموع بیماران جدید شناسایی شده، ۴۶ نفر مربوط به بیرجند، ۵۱ نفر طبس، ۲۸ نفر زیرکوه، ۱۱ نفر قاین، هشت نفر سرایان، هفت نفر درمیان، شش نفر نهبندان، دو نفر خوسف و شهرستان‌های بشرویه و فردوس هر کدام یک نفر هستند.

دهقانی مطرح کرد: در حال حاضر ۴۳۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۸۶ نفر دارای تست کرونای مثبت و ۳۹ نفر در بخش‌های ICU بستری‌اند که حال ۹ نفر از این بیماران وخیم است.

وی با اعلام اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۰مورد فوتی جدید، آمار فوتی‌های کرونا در استان به ۳۰۵ مورد افزایش یافته، اضافه کرد: از مجموع متوفیان امروز سه نفر از بیرجند، دو نفر بشرویه، دو نفر درمیان، دو نفر قاین و یک نفر سربیشه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اعمال محدودیت‌ها در سه شهر بیرجند، طبس و قاینات خبر داد و گفت: با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت‌های تازه‌ای در این سه شهرستان اعمال می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های قبلی همچنان به قوت خود باقی و قابل تمدید نیز خواهد بود، تصریح کرد: طبق این مصوبه برگزاری مراسم، همایش‌ها، فعالیت قهوه‌خانه‌ها ، کافی‌شاپ‌ها و چایخانه‌ها ممنوع است.

وی ادامه داد: برخی فروشگاه‌ها شامل رده‌های شغلی دو از جمله پاساژها، مراکز خرید، مراکز تمرین و مسابقات ورزشی، قنادی‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا، بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، فروشگاه‌های لوازم خانگی، تزئینات داخلی ساختمان، عکاسی‌ها، مشاورین املاک، فرش فروشی‌ها، فروشگاه‌های کیف و کفش، خیاطی‌ها، خراطی‌ها، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی نیز شامل محدودیت‌های جدید می‌شوند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول