اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

جزئیات بدهی ۲۲۶ میلیارد تومانی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت ملی پخش

طلب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از شرکت های هواپیمایی داخلی در پایان سال 1397، بالغ بر 226 میلیارد تومان بوده که کمتر از 10 درصد کل طلب این شرکت از مشتریان مواد نفتی است.

جزئیات بدهی ۲۲۶ میلیارد تومانی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت ملی پخش

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از بخش هایی که در قالب یادداشت های توضیحی گزارش صورت مالی شرکت های دولتی، توضیحاتی درباره آن ارائه می شود، مطالبات شرکت هاست. 

* جزئیات مطالبات شرکت ملی پالایش و پخش و شرکت های فرعی آن از مشتریان مواد نفتی

براساس صورت مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مطالبات این شرکت و شرکت های فرعی آن از شرکت های مختلف در سال 97 بالغ بر 12 هزار و 678 میلیارد تومان بوده که حدود 45 درصد این رقم، مربوط به طلب 5 هزار و 691 میلیارد تومانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از شرکت های مختلف است. همچنین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هم بالغ بر 2 هزار و 638 میلیارد تومان از شرکت های مختلف در سال 97 طلب داشته است.

*جزئیات بدهی پالایشگاهها به شرکت ملی پالایش و پخش

براساس این گزارش، همانطور که اشاره شد، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بالغ بر 5 هزار و 619 میلیارد تومان از شرکت های مختلف در سال 97 طلبکار بوده است. حدود 89 درصد رقم مذکور یعنی حدود 5 هزار میلیارد تومان، طلب شرکت ملی پالایش و پخش فرآوره های نفتی ایران از شرکت های پالایش نفت (لاوان، بندرعباس، کرمانشاه، شیراز، تهران و اصفهان) بوده است و شرکت پالایش نفت لاوان با بدهی هزار و 949 میلیارد تومانی به شرکت ملی پالایش و پخش فرآوره های نفتی ایران، بزرگترین بدهکار به این شرکت در سال 97 محسوب می شود. این شرکت پالایشی در سال 96 هم بزرگترین بدهکار به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده است.

همچنین شرکت نیکو بابت انجام صادرات فرآورده های نفتی در سال های قبل، بالغ بر 581 میلیارد و 493 میلیون تومان به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سال 97 بدهی داشته و مقرر شده است که منابع حاصله برای خریدهای مورد نیاز شرکت های پالایش نفت مصرف گردد.

همچنین همانطور که اشاره شد، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بالغ بر 2 هزار و 638 میلیارد تومان از شرکت‌های مختلف در سال 97 طلب داشته که حدود  89 درصد این رقم یعنی 2 هزار و 344 میلیارد تومان بابت طلب این شرکت از مشتریان مواد نفتی بوده است.

*جزئیات مطالبات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از شرکت های مختلف

به گزارش فارس، حدود یک سوم طلب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از مشتریان مواد نفتی، مربوط به بدهی شرکت نفت فلات قاره و شرکت توانیر عراق به این شرکت بوده است. در سال 97، شرکت نفت فلات قاره بابت خرید نفت گاز برای سوخت کشتی، بیش از 479 میلیارد و 522 میلیون تومان و شرکت توانیر عراق هم بالغ بر 248 میلیارد و 875 میلیون تومان به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بدهی داشته اند.

مطابق جدول فوق، مجموع مطالبات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از شرکت های هواپیمایی داخلی (تابان، ایران ایرتور، زاگرس، کیش ایر و ماهان) در سال 97، بالغ بر 226 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول