اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش تعاملات تجاری بین اتاق زنجان و عمان

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: اتاق زنجان علاقه‌مند به توسعه همکاری با اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان است.

افزایش تعاملات تجاری بین اتاق زنجان و عمان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دیدار مشترک علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان و محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با هدف بررسی زمینه‌های همکاری مشترک بین استان زنجان و اتاق ایران و عمان برای  توسعه صادرات به عمان ظهر امروز برگزار شد.

 رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه عمان به عنوان سومین کشور هدف صادراتی استان زنجان مطرح است، اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت‌های بسیار خوبی در تولید و صادرات محصولات دارد و در این بین ۷۰ درصد صادرات استان زنجان شامل محصولات معدنی به ویژه شمش روی است.

علی یگانه فرد با بیان اینکه عمان می‌تواند یکی از کشورهای مهم در همکاری‌های مشترک و صادرات  محصولات تولیدی از استان زنجان باشد، ابراز کرد: ۳۰ درصد دیگر محصولات صادراتی استان زنجان شامل محصولات کشاورزی، شیلات، بوقلمون، نساجی، زیتون، سیب زمینی و غیره است.

وی با اشاره به اینکه اتاق زنجان علاقه‌مند به توسعه همکاری با اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان است، تصریح کرد: می‌توان با ایجاد دفتر تجاری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی استان زنجان در عمان در راستای توسعه مراودات تجاری با این کشور گام برداشت.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به افزایش همکاری‌ها از طریق ارتباط مستقیم با اتاق مشترک ایران و عمان و حضور در کمیسیون‌های تخصصی این اتاق، افزود: این مهم می‌تواند منجر به افزایش همکاری‌های مشترک و توسعه مرودات اقتصادی بین زنجان و عمان شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه تبادل آمار و اطلاعات تجاری بین اتاق زنجان و اتاق مشترک ایران و عمان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مراودات تجاری است، گفت: عمان یکی از کشورهای مهمی است است که در نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان که از سوی استاندار زنجان نیز مصوب شده، دیده شده است.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان زنجان در تولید محصولات مختلفی چون زیتون، چاقو و صنایع دستی، فرش، شیلات، محصولات کشاورزی و مواد شوینده دارای ظرفیت‌های خوبی است، ابراز کرد: در حال حاضر 20 شرکت از استان زنجان با عمان مراودات تجاری دارند.

محسن ضرابی با بیان اینکه اتاق مشترک ایران و عمان در بخش‌های مختلفی برنامه‌‌ریزی کرده تا صادرات محصولات مختلف به مقصد این کشور صورت گیرد، اظهار کرد: این اتاق مشترک در زمینه صادرات محصولات شیلات و معدنی و همچنین زیتون و روغن زیتون در تدارک توسعه مراودات تجاری است که می تواند از زمینه های همکاری با استان زنجان باشد.

انتهای پیام/73009/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول