اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ضرورت تولید اطلاعات و هشدارهای هواشناسی با ادبیات دقیق‌

وزیر راه و شهرسازی گفت: به سازمان هواشناسی تأکید کرده‌ام، با ادبیات درست مفاهیم را مطرح کنند و ادبیات اطلاعیه‌ها و هشدارها متفاوت باشد و در حوادثی که رخ می‌دهد، سازمان هواشناسی موارد را با ادبیات دقیق مطرح کند.

ضرورت تولید اطلاعات و هشدارهای هواشناسی با ادبیات دقیق‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم پنجاه و نهمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور و بهره‌برداری از طرح‌های عملیاتی این سازمان، اظهار داشت: رضایت جامعه از پیش‌بینی‌های هواشناسی بالای 73 درصد است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پیش‌بینی‌ها کمک کرده است، همه سازمان‌ها با آگاهی به‌هنگام‌ اقدام کنند و غافل‌گیری مردم و سازمان‌ها نداشته باشیم که این مهمترین رخداد در این حوزه محسوب می‌شود.

وی گفت: به سازمان هواشناسی تأکید کرده‌ام با ادبیات درست مفاهیم را مطرح کنند و ادبیات اطلاعیه‌ها و هشدارها متفاوت باشد و در حوادثی که رخ می‌دهد، سازمان هواشناسی موارد را با ادبیات دقیق مطرح کند.

اسلامی ادامه داد: در دو بخش تحلیل و پیش‌بینی از محل تجهیزات و سامانه‌ها خوب عمل شده است، روند نوسازی و بازسازی سامانه‌ها و تجهیزات در سازمان هواشناسی به خوبی در حال انجام است و باید نمادی از سازمانی هوشمند، هوشیار و متعهد را عرضه کنیم و با استفاده از منابع داخلی کار را ادامه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در 6 ماهه ابتدایی امسال هم شاهدیم که در بحث پیش‌بینی و هشدار و همچنین بازسازی‌ها، اتفاقات خوبی رخ داده است‌.

وی گفت: مردم پس از یک دوران بحرانی سخت، بلافاصله با نقش نهادها و اعمال مدیریت همه‌جانبه شاهد نوسازی‌ها هستند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بحث هواشناسی کل فرآیندها شامل تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و عوامل انسانی به صورت توأم در حال تحول است.

اسلامی افزود: آنچه مورد نیاز وزارت نیرو در مورد هشدار سیل و هشدار است از سوی سازمان هواشناسی تأمین شده است؛ در بخش پیش‌بینی باران، سامانه‌ها برای مدیریت منابع آب و پیش‌بینی‌ها در تغییر اقلیم و خشکسالی همه دقت شده است تا مردم آسیب نبینند و خود را برای تغییرات آب و هوایی مهیا کنند.

وی افزود: داده‌های با کیفیت باید در سازمان هواشناسی تولید شود و نباید در آنچه سازمان هواشناسی احصا می‌کند، تردید ایجاد شود.

بنابراین گزارش در این مراسم همچنین رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: در سال گذشته اگر چه مخاطرات جوی بسیار زیاد بود، اما پیامدهایی هم برای سازمان هواشناسی داشت.

سحر تاجبخش افزود: افزایش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان هواشناسی محقق شد که از بابت رخداد سیلاب وزیر راه و شهرسازی 50 میلیارد تومان به سازمان هواشناسی اختصاص داد.

وی اضافه کرد: اعتباراتی هم از توازن استانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اولین بار به سازمان هواشناسی تعلق گرفت و ما توانستیم با توزیع این اعتبارات در استان‌ها 6 هزار درصد افزایش اعتبارات واگذار شده را به استان‌ها داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اعتبارات جاری سازمان هواشناسی در سال 97 حدود 2 میلیارد و 300میلیون تومان به استان‌ها بوده است که رشد 140 درصدی در سال 98 داشته است و امیدواریم در سال 99 شرایط بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول