اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لزوم استفاده از شیوه‌های مؤثر در جنگ رسانه‌ای/ نباید از ترویج اخبار خوب غافل شویم

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید از شیوه‌های روز و مؤثر در حوزه جنگ رسانه استفاده کرد؛ باید توجه داشت که لزوم اطلاع‌رسانی و حتی تلاش برای بازخوانی برخی از رویدادها به آگاه‌سازی و تقویت اشراف مردم نسبت به تحولات و رویدادها کمک خواهد کرد.

لزوم استفاده از شیوه‌های مؤثر در جنگ رسانه‌ای/ نباید از ترویج اخبار خوب غافل شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در دیدار با مدیر دفتر خبرگزاری فارس در استان اصفهان اظهار داشت: در فضای فعالیتی باید اصفهان را با شهدا و پیشینه فرهنگی آن شناخت؛ اصفهان یگانه استانی است که در کل کشور از جهت خدمت‌رسانی به مردم رتبه اول را داشته  و در تقدیم شهید و جانباز نیز اولین استان بوده و یک دهم از کل شهدای کشور مربوط به اصفهان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جمع نخبه‌ها نیز وضعیت همینطور است، مثلاً در حوزه خواهران که حدود ۱۹ نخبه در کل کشور وجود داشت،‌ نزدیک به ده نفر آن‌ها مربوط به اصفهان بود.

وی عنوان کرد: حتی در مسائل اقتصادی نیز هیچ استانی مانند اصفهان تدبیر در این مباحث ندارد، اصفهانی‌ها یک جا جلوی اسراف را می‌گیرند و جای دیگر که می‌خواهد هزینه درستی انجام دهند، بیش از همه جا هزینه می‌کند که این مسأله تدبیر اصفهانی‌ها را می‌رساند.

آیت‌الله مهدوی افزود: آمار اصفهانی‌هایی که آزاده هستند و به دست عراقی‌ها افتاده‌اند نیز از دیگر استان‌ها کمتر است، در صورتی که متقابلاً در جبهه حضور پرتعدادی داشتند و با رشادت شهدای زیادی را تقدیم کردند؛ به همین خاطر امروز اصفهان یک شخصیت حقوقی دارد و گاهی مسائلی حاشیه‌ای که پیش می‌آید برای وجهه اصفهان ناپسند است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از همه از مسائل مطلع هستند اما در تذکرات خود مانند اوایل انقلاب رفتار می‌کنند و موضع انقلابی می‌گیرند، رسانه‌ها نیز باید به همین شکل عمل کنند و صحبت‌های نادرست افراد، روی عملکرد آن‌ها تاثیر نگذارد.

وی با بیان اینکه خبر دوگونه است، افزود: اخبار گاهی صرف خبر و گاهی تحلیل است؛ جایی که صرف خبر است باید به این نکته توجه کرد که این خبر چه فایده‌ای برای مردم دارد، به هر حال وقت مردم برای خواندن این اخبار گرفته می‌شود و رسانه‌ها باید به این نکته توجه کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: همچنین در انتشار اخبار باید به مسأله امید و ناامیدی مردم هم ملاحظه و توجه شود، مواردی نیز جزو خطوط قرمز است که باید مراقب باشیم به آن‌ها ورود پیدا نکنیم.

وی بیان داشت: اقدامات خیر هم فراوان صورت می‌گیرد که باید دیده شود، اینکه در مناطق محروم مسجد ساخته می‌شود و خیران کمک می‌کنند یا بحث آزاد کردن زندانیان که از اصفهان آغاز شد و افتخار اصفهانی‌ها است، فقط دو سال پیش بدون انجام اقدام خاصی ۷۰۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شد.

آیت‌الله مهدوی در رابطه با اقدامات شاخص و خیرخواهانه دیگر در اصفهان خاطرنشان کرد: در حرکتی دیگر حدود ۷۰۰ طلبه گمنام داشتیم که به خدمت‌رسانی در زمینه کرونا پرداختند ولی لباس روحانیت نداشتند؛ در بحث کمک‌های مومنانه نیز روحانیان بیشتر از دیگر افراد فعال هستند که این مطلب در زمان جنگ تحمیلی نیز رخ داد و بیشترین شهید از میان اصناف مربوط به طلبه‌ها است اما روحیه کتمان داشتند تا جایی که حتی اسم خود را معرفی نمی‌کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نماز ظهر عاشورا نیز از یک هیأت اصفهانی آغاز شد، بیست و چند سال پیش که می‌خواستیم در چهارباغ نماز ظهر عاشورا بخوانیم، بسیاری مقاومت کردند اما امروز بعد از چندین سال در کل کشور موجی راه افتاده است و حتی به عراق سرایت کرده است.

وی اظهار داشت: به همین ترتیب است که معتقدیم یک خبر می‌تواند منجر به راه‌اندازی یک کار حسنه شود، ده‌ها کار شبیه به این موارد هم داریم که کشوری کردن آن در حوزه وظایف رسانه‌ها است.

آیت‌الله مهدوی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه خبرگزاری فارس اصفهان تصریح کرد: باید از شیوه‌های روز و مؤثر در حوزه جنگ رسانه استفاده کرد؛ باید توجه داشت که لزوم اطلاع‌رسانی و حتی تلاش برای بازخوانی برخی از رویدادها به آگاه‌سازی و تقویت اشراف مردم نسبت به تحولات و رویدادها کمک خواهد کرد.

به گزارش فارس، در ابتدای این جلسه علی صالحی، مدیر دفتر خبرگزاری فارس در استان اصفهان با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این رسانه درسطح کشور و استان، در رابطه با اولویت‌ها، راهبردها و رویکردهای خبرگزاری فارس در جنگ رسانه توضیحاتی را ارائه کرد.

صالحی با تشریح راهبردها در عرصه جنگ روایت‌ها رویکرد خبر خوب، سامانه فارس من، بخش فارس پلاس، شتاب‌دهنده فعالیت‌های نوآورانه حوزه رسانه و سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس را به عنوان بخشی از مهمترین برنامه‌های این خبرگزاری در شرایط کنونی مطرح کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول