اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باغداران از برداشت زودهنگام پرتقال خودداری کنند

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: باغداران نباید اجازه دهند محصول نارس برداشت شود و باید قند میوه به میزانی برسد که محصول قابل برداشت شود.

باغداران از برداشت زودهنگام پرتقال خودداری کنند

محمدرضا شعبانی امروز درباره وضعیت مرکبات استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس شهرستان ساری، اظهار کرد: وضعیت مرکبات امسال استان مازندران خوب است و از لحاظ قیمتی نیز شرایط مطلوبی دارند.

وی با انتقاد از برداشت زودهنگام پرتقال مازندران، افزود: پرتقال زودهنگام وارد بازار شده که باغداران باید از برداشت زودهنگام محصول به شدت پرهیز کنند.

 مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران اضافه کرد: باغداران ابتدا باید نارنگی را برداشت کرده و سپس به سراغ برداشت پرتقال بروند.

شعبانی تصریح کرد: در ارتباط با پرهیز از برداشت زودهنگام مرکبات خیلی حرف زدیم و گلایه کردیم و باغداران نباید اجازه دهند محصول نارس برداشت شود و باید قند میوه به میزانی برسد که محصول قابل برداشت شود.

وی ادامه داد: برخی از محصولات مرکبات زود برداشت شده به روش سنتی و بربا شیوه‌های سبززدایی و زنگ افزایی که به نوعی تقلب در بازار محسوب می‌شود اقدام به برداشت زودهنگام کردند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران خاطرنشان کرد: اینکه باغداران از عرضه محصولات نارس به بازار خودداری کنند درواقع به نفع خودشان است، در آینده به ضرر ماست میوه را زودتر وارد بازار کنیم .

شعبانی در پایان گفت: اینکه محصول مرکبات در مرداد ماه به بهانه سرما برداشت شود بهانه خوبی نیست بلکه باغداران باید راه‌های نگهداری و برداشت به‌موقع محصول را آموزش ببینند تا محصولات‌شان همچنان دارای بازارپسندی باشد.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول