اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

434 طرح روستایی و عشایری 500 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس گفت: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه مشاغل روستایی و عشایری 434 طرح به مبلغ 500 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و 719 نفر اشتغالزایی شدند.

434 طرح روستایی و عشایری 500 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

عبدی بدراق‌‌‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در حوزه مشاغل روستایی و عشایری ۵۴۶ طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹۶۶ نفر مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۳۴ طرح به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و ۷۱۹ نفر اشتغالزایی شدند.
وی تصریح کرد: طرح‌های آقای «فرج‌اللهی» و «آذر سان هیرکان» که در حوزه روستایی به مبلغ جمعا 236 میلیارد تومان  اشتغالزایی شده جدا از 434 طرح تخصیصی بوده و به عنوان طرح‌های ملی تسهیلات دریافت کردند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در حوزه تسهیلات فراگیر خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۱۶ طرح با اعتبار حدود ۲۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۸۸ نفر مورد بررسی قرار گرفته و از این تعداد ۱۰ طرح با اعتبار ۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۴ نفر تسهیلات یارانه‌ای ۱۵ تا ۱۸ درصد از محل تبصره ۱۸ دریافت کردند.
وی افزود: طرحی دیگری مربوط به حوزه بهداشت و درمان در حال بررسی بوده که در صورت تایید نهایی ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهد کرد.
بدراق‌نژاد از تحقق ۴۸ درصدی تعهد اشتغال امسال خبر داد و گفت: تعهد اشتغال امسال شهرستان گنبدکاووس ۴ هزار و ۴۲۰ نفر است که تا به امروز نام ۲ هزار و ۱۶۸ نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده و ۴۸ درصد اشتغال شهرستان محقق شده است.
وی بیان داشت: از مجموع ۱۱۹ فارغ‌التحصیل دانشگاهی که در حوزه یارانه دستمزد در گلستان که کارفرمایان جذب کردند بالاترین آمار یعنی ۸۴ نفر مربوط به شهرستان گنبدکاووس بوده و سهمیه شهرستان در این حوزه آزاد و به صورت شناور است.

* تاکنون ۲ هزار پرونده با پرداخت 180 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا در گنبدکاووس تشکیل شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی «طرح کارورزی» را مهمترین طرح اشتغالزایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت پایلوت در گلستان در حال اجرا است و گنبدکاووس بعد از گالیکش و کلاله با جذب ۱۴ فارغ‌التحصیل دانشگاهی با مدرک لیسانس و بالاتر در جایگاه سوم استان قرار دارد.
وی در حوزه پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا گفت: تاکنون ۲ هزار پرونده در این راستا تشکیل و بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول