اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حمله لفظی به وزیرخارجه سودان؛ «با سازش شما عزت ما خدشه‌دار شد»

کاربران فضای مجازی بتازگی ویدئویی منتشر کرده‌اند که در آن یک روزنامه‌نگار سودانی با انتقاد شدید از سیاست‌های این کشور، وزیر خارجه سودان را به سبب سازش با رژیم صهیونیستی مورد حمله لفظی قرار می‌دهد.

حمله لفظی به وزیرخارجه سودان؛ «با سازش شما عزت ما خدشه‌دار شد»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمار محمد آدم» روزنامه‌نگار سودانی در همایشی سیاسی «عمر قمرالدین» وزیر خارجه این کشور را به علت سازش با رژیم صهیونیستی به باد انتقاد می‌گیرد.

طبق گزارش شبکه «المیادین»، این روزنامه‌نگار سودانی خطاب به وزیر خارجه سودان می‌گوید: «شما دست‌نشانده‌هایی هستید که سازش کردید. شما مستحق آن مقام و منصب نیستید و شایستگی ملت بزرگ سودان را ندارید».

سودان اخیرا با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا عادی‌سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

 

عمار محمد آدم در ادامه می‌افزاید: «کرامت و عزت ما به سبب سازش شما [با رژیم صهیونیستی] خدشه‌دار شد. شما اکنون در مسیر [سازش] با اسرائیل هستید؛ سازشی که خود مدعی فرار از آن هستید حال آنکه تمام جهان اکنون از سودانی صحبت می‌کند که روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کرده است. شما بیانیه‌ صریحی درباره تکذیب عادی‌سازی با اسرائیل صادر نکردید».

این روزنامه‌نگار سودانی در ادامه با خشم می‌گوید: «شور روابط با اسرائیل را درآوردید! هیأتی اسرائیلی به خارطوم آمد و چند ساعت اینجا ماند و در این چند ساعت تماما همراه نخست‌وزیر "عبدالله حمدوک" بود».

عمار ادامه داد: «شمایی که از اروپا، آمریکا و واشنگتن آمدید و در خیابان‌های اروپا پرسه می‌زدیدو به پارلمان‌ها می‌رفتید و خواستار قرار گرفتن نام سودان در فهرست تروریستی بودید. و اکنون تو و نخست‌وزیر در کنار آنها می‌نشینید.. این از نظر عقلی و منطقی قابل فهم نیست».

این روزنامه‌نگار سودانی خطاب به وزیرخارجه این عمر قمرالدین می‌گوید: «شخص اصلی که باعث شد سودان در فهرست تررویستی قرار بگیرد، تو هستی».

عمار با عصبانیت می‌گوید: «تو شایسته این پُست نیستی» و در ادامه از مردم سودان می‌خواهد که برای گفتن «نه به اسرائیل» نه به‌ عادی‌سازی روابط و نه به دست‌نشانده‌ها دست به کار شوند و در پایان میکرون را با عصبانیت به زمین پرت می‌کند.

پیشتر، نیز ده‌ها نفر از مردم سودان با برپایی تظاهرات در خارطوم و سر دادن شعار «نه به صلح با رژیم» مخالفت خود را با اقدام دولت انتقالی این کشور در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول