اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشدید نگرانی آمریکایی‌ها از احتمال درگیری‌های خیابانی؛ ثروتمندها نگهبان استخدام کرده‌اند

منابع مختلف در آمریکا از تشدید نگرانی‌ها میان شهروندان این کشور در خصوص بروز شورش بعد از انتخابات سوام نوامبر خبر داده‌اند.

تشدید نگرانی آمریکایی‌ها از احتمال درگیری‌های خیابانی؛ ثروتمندها نگهبان استخدام کرده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرایط خاص انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری موجب شده بسیاری از شهروندان این کشور آماده وقوع ناآرامی و درگیری‌های باشند.

در همین راستا، نیویورک‌پست گزارش داده شهروندان بسیار ثروتمند در منطقه «منهتن» اقدام به استخدام نگهبان‌های مسلح برای محافظت از ساختمان‌های شیک خود کرده‌اند.

یک منبع آگاه به نیویورک‌پست گفت: «همه نگران امنیت هستند. همه ساختمان‌های بزرگ تدابیر ایمنی را تشدید کرده‌اند. اوضاع خارج از کنترل است. امیدواریم لازم نشود ولی آماده‌ایم.»

منابع خبری همچنین گزارش داده‌اند در ایالت مریلند نگرانی‌ها درباره احتمال اعلام پیروزی زودهنگام از سوی ترامپ در شب انتخابات افزایش پیدا کرده است.

پایگاه ان‌پی‌آر نوشته چنین اقدامی از سوی ترامپ در حکم «کودتا» خواهد بود، حتی اگر سرانجام کار در دادگاه‌ها تعیین شود و نه از طریق اقدامات نظامی.

این رسانه نوشته در فاصله چند روز به انتخابات، فعالان و گروه‌های تندرو در هر دو جناح راست و چپ نگرانند که طرف دیگر ممکن است به نوعی انتخابات را سرقت کند.

کارشناسان هشدار داده‌اند چنین رویدادی زمینه را برای وقوع درگیری و خشونت در آمریکا آماده خواهد کرد.

«مارک زاکربرگ»، مدیر عامل شرکت فیسبوک از احتمال بروز ناآرامی‌های داخلی پس از انتخابات ابراز نگرانی کرده و گفته شرکت تحت امر او اقداماتی را برای مقابله با چنین ناآرامی‌هایی در نظر گرفته است.

زاکربرگ گفت: «در شرایطی که کشورمان تا این حد دچار تفرقه است و اعلام نتیجه انتخابات هم ممکن است چند روز به طول بینجامد کم نگران بروز ناآرامی‌های داخلی در سراسر کشور هستم.»

وی اضافه کرد: «با توجه به این موضوع، شرکت‌هایی مثل ما لازم است کارهای بیشتری نسبت به گذشته انجام دهند.»

 «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا هم امروز جمعه گفت این ایالت را برای ناآرامی‌های بعد از انتخابات در روز سوم نوامبر (۱۳ آبان)، آماده می‌کند.

نیوسام درباره ناآرامی در شب انتخابات آمریکا گفت کالیفرنیا همه سناریوها را در نظر دارد و اطمینان حاصل می‌کند که آمادگی دارد.  

نیوسام که مردم ایالتش اغلب از مخالفان ترامپ هستند، مشخصاً نگفت که تدابیری که برای مقابله با آشب‌های احتمالی شب انتخابات و روزهای بعد از آن اندیشیده چه چیزی است. او این اظهارات را بعد از رای دان به صورت حضوری در شهر «ساکرامنتو» در این ایالت بیان کرد.

اظهارات او یک روز بعد از آن بیان شد که رئیس پلیس بورلی هیلز شهری در حومهٔ غربی کلانشهر لس آنجلس واقع در ایالت کالیفرنیا هم گفت بلوار معروف «رودیو درایو» در این شهر در روز انتخابات و در چهارم نوامبر، فردای روز انتخابات برای مهار ناآرامی‌های احتمالی انتخاباتی تعطیل خواهد بود. وی افزود پلیس بورلی هیلز از آغاز هالووین تا پایان هفته انتخابات در آماده‌باش کامل خواهد بود.

در آمریکا  نگرانی‌های زیادی از احتمال امتناع «دونالد ترامپ» برای کناره‌گیری از قدرت در صورت باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر (آبان‌ماه) مطرح شده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود در راستای تشکیک در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه از دادگاه‌های فدرال خواست مانع کش دادن شمارش آرا توسط برخی ایالت‌ها شد.

ترامپ در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تجاری در لاس‌وگاس برگزار شد گفت: «امیدوارم دادگاه‌ها اجازه ندهند برخی ایالت‌ها [شمارش آرا] بعد از سوم نوامبر را کش دهند.»

ترامپ پیش از این در ماه مرداد هم گفته بود که نتیجه انتخابات باید همان شب سوم نوامبر اعلام شود. او روز ۱۰ مرداد در توئیتر نوشت: «باید نتیجه انتخابات را شب انتخابات بدانیم، نه روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد. ما برنده انتخابات ۲۰۲۰ خواهیم بود. آمریکا را باعظمت کنیم.»

ناظران احتمال می‌دهند در حالتی که جو بایدن برنده انتخابات ریاست‌جمهوری امسال باشد باز هم این احتمال وجود دارد که ترامپ در شب سوم نوامبر از حاشیه برتری در برابر نامزد حزب دموکرات برخوردار باشد.

 این تحلیل بر این اساس مطرح شده که شمارش آرای پستی زمان‌بر خواهد بود و کسانی که این روش را برای رأی دادن انتخاب می‌کنند بیشتر احتمال دارد طرفدار بایدن باشند تا ترامپ.

به همین دلیل،  «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه اسبق آمریکا هم به «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور توصیه کرده در شب سوم نوامبر، صرفنظر از هر اتفاقی که در انتخابات می‌افتد شکست را نپذیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول