اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف آمریکایی: ۱۴۱۰ غیر نظامی در اثر حملات اشتباهی کشته شده‌اند

ائتلاف آمریکایی ضد داعش خبر داد که از سال ۲۰۱۴ به این سو، ۱۴۱۰ غیر نظامی در حملات هوایی این ائتلاف جان خود را از دست داده‌اند.

ائتلاف آمریکایی: ۱۴۱۰ غیر نظامی در اثر حملات اشتباهی کشته شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش شامگاه پنجشنبه (دیروز) در بیانیه‌ای ادعا کرد که توانسته از سال ۲۰۱۴ تا کنون ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع را در عراق و سوریه از اشغال داعش خارج سازد.

به نوشته وبگاه صوت العراق، در این بیانیه آمده است که ائتلاف آمریکایی و همپیمانانش ۷.۷ میلیون نفر را نیز از دست داعش نجات داده‌اند. 

ائتلاف آمریکایی در ادامه اعلام کرد که از تاریخ اگوست ۲۰۱۴ تا سپتامبر گذشته، ۳۴۹۱۷ حمله هوایی علیه مواضع داعش انجام داده است که در جریان این حملات طبق اطلاعات جمع‌آوری شده ۱۴۱۰ غیر نظامی بر اثر «حملات غیر عمد و اشتباهی» کشته شده‌اند.

ادعای ائتلاف آمریکایی مبنی بر مشارکت بسیار فعال در جنگ علیه داعش، در حالی است که «اکرم الکعبی»، دبیرکل جنبش النجباء عراق روز چهارشنبه گذشته گفت که آمریکایی‌ها هیچ کشته‌ای در جنگ علیه داعش نداده‌اند و آن‌ها تا چند روز حاضر به کمک نبودند و زمانی وارد عمل شدند که جمهوری اسلامی ایران از ساعات اولیه کمک‌های تسلیحاتی و مستشاری خود را روانه عراق کرده بود. (جزئیات بیشتر)

در خصوص عدد ۱۴۱۰ غیر نظامی کشته شده به دست ائتلاف آمریکایی نیز باید گفت که به‌باور بسیاری از ناظران رقم واقعی بسیار بیش از این‌هاست و گزارش‌های بین‌المللی بی‌طرف از کشته شدن ۱۱۸۰۰ نفر و مجروح شدن ۸۰۰۰ تن در عراق و سوریه حکایت دارند.

از زمان تشکیل ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در مرداد ماه ۹۳، جنگنده‌های این کشور به بهانه مقابله با داعش اقدام به بمباران شدید مناطق غیر نظامی و شهروندان در عراق و سوریه کرد‌ه‌اند که این مورد در جریان آزادسازی شهر رقه در سوریه بیش از هر جای دیگری مشهود بود؛ به طوری که عفو بین‌الملل در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در گزارشی اعلام کرد در جریان بمباران جنگنده‌های آمریکایی ۱۶۰۰ غیر نظامی در رقه کشته شده‌اند.

در اسفند سال گذشته نیز کمیته‌ای از وکلا و حقوقدانان عراقی اعلام کرد که قصد دارد شکایتنامه‌ای را علیه ائتلاف آمریکایی به علت کشتار غیرنظامیان تنظیم کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول