اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار عراقچی با وزیر خارجه ارمنستان/ استقبال از نقش ایران برای برقراری ثبات در منطقه

وزیر خارجه ارمنستان در دیدار معاون وزیر خارجه از نقش جمهوری اسلامی ایران در حفظ ثبات منطقه و برقراری صلح استقبال کرد.

دیدار عراقچی با وزیر خارجه ارمنستان/ استقبال از نقش ایران برای برقراری ثبات در منطقه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که در سومین مقصد سفر منطقه ایش شب گذشته (پنجشنبه) وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد، در بدو‌ ورودش با «زهراب مناتسکانیان» وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در مورد اوضاع منطقه قره باغ کوهستانی در نتیجه درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و مسائل امنیتی منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

هر دو طرف نسبت به انتقال تروریست‌های بین‌المللی از خاورمیانه به منطقه ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی جدی برای کل منطقه خواندند.

مناتساکانیان در این دیدار تأکید کرد که ارمنستان حساسیت‌های ایران را در رابطه با تهدیدهای جدید امنیت منطقه می‌فهمد و از نقش ایران در حفظ ثبات منطقه ای و برقراری صلح استقبال کرد.

عراقچی ابتکار ایران را برای حل و فصل مناقشه قره باغ به طرف ارمنی ارائه کرد. در این زمینه، وزیر امور خارجه ارمنستان متذکر شد که رویکردهای ایران در درگیری قره باغ به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش فارس، عراقچی که به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به منظور حل و فصل مناقشه قره باغ از هفته گذشته سفری را به منطقه آغاز کرد، پیش از این به باکو و مسکو سفر و با مقامات جمهوری آذربایجان و روسیه درباره ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ به گفت‌و‌گو پرداخت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ابتدای ورود به ایروان عنوان کرد که ابتکار ایران می‌تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند.

به گزارش فارس، پس از آنکه چندی پیش خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز (سه شنبه) ششم آبان ماه از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد و گفت: عراقچی این طرح را در سفر به باکو، مسکو و ایروان مورد پیگیری قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول