اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پنج‌شنبه شهدایی چاروسا به روستای «آبله» رسید/یادواره شهیدی«آهسته» که مسیر شهادت را هموار می‌کرد+تصاویر

پنج‌شنبه شهدایی چاروسا در روز 8 آبان سال 99 به روستای آبله چاروسا رسید.

پنج‌شنبه شهدایی چاروسا به روستای «آبله» رسید/یادواره شهیدی«آهسته» که مسیر شهادت را هموار می‌کرد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در ادامه برنامه‌های هفته‌های شهدایی در چاروسا این بار یکی از روستاهایی انتخاب شد که جزء روستاهای با ظرفیت و نخبه‌پرور استان و کشور است.

روستایی که محرومیت آن زیاد اما مشخص نیست روستا مردمانی با صداقت دارد که توانستند در سالهای اخیر نخبگان زیادی را تحویل جامعه دهند.

روستایی که هنوز از نعمت تلفن همراه به صورت پایدار برخوردار نبوده و از اینترنت بی بهره است اما مردمانی دارد که برای تامین امرار معاش خود از آب چشمه ها توانستند باغاتی ایجاد کنند که امروز نیاز روستا و مردمان آن را تامین می‌کند.

این روستا در سالهای گذشته توانست در کنکور سراسری هر ساله قریب به 10 الی 15 دانشجو با رتبه بسیار خوب را تقدیم کند.

روستایی که این همه ظرفیت داشته اما مشکلاتی دارد در کنار این مشکلات یک شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

به همین منظور یادواره شهدا و پنج شنبه های شهدایی در روستاهای چاروسا به همت امام جمعه قلعه رئیسی و حوزه مقاومت بسیج و دهیاران روستاها راه اندازی شد و این بار به روستای آبله رفتند.

امام جمعه به همراه رئیس دادگستری چاروسا و طلاب چاروسا و با حضور بخشدار، شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی به کوچه پس کوچه های این روستا سری زدند تا در کنار این اقدام فرهنگی بتوانند مشکلات این روستا را از نزدیک لمس کنند.

در این بازدید امام جمعه قلعه رئیسی بر رفع مشکلات این روستا تاکید و از بخشدار چاروسا خواست تا مشکلات به خصوص مشکل اینترنت این روستا را به جد پیگیری کند.

دیدار با مادر شهید والامقام آهسته در روستای آبله از دیگر برنامه هایی بود که امام جمعه و مسئولین قبل از برگزاری یادواره شهدا داشتند.

خوشحالی مادر شهید و خانواده شهید از برگزاری چنین مراسمی بعد از گذشت سالها از شهادت فرزند قابل وصف بود.

برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی هم نتوانست عاشقان راه شهدا را از برگزار شدن این مراسم دلسرد کند.

پس از تمامی بازدید از روستا و یادآوری مشکلات و همچنین سرکشی از مادر شهید و زیارت گلزار شهید آهسته مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و خانواده شهید برگزار شد.

امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم هجرت، جهاد، تبعید، تحمل آزار در راه خدا را زمینه های عفو خداوند دانست و اظهار داشت: این مواهب نصیب شهیدان شد ما هم می توانیم مثل شهیدان از این مواهب برخوردار شویم شهیدان در عرصه شهادت استاد و آموزگارشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است حضرت زهرا(س) به سراغ درس آموختگان ممتاز مکتبش می رود و کسانی که برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کار کنند مورد عنایت و توجه حضرت هستند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی تاکید کرد: زهرای اطهر (س) خود شهیده و مادر شهید و همسر شهید است محور شهادتش ولایت بود و شهیده راه ولایت است شاخص شهدای کربلا که ستارگان آسمان و عالم ملکوت و چراغ راه عالمیان هستند همین ولایتی بودن شهدای کربلاست؛ مجلس شهید مجلس بیعت با آرمان شهیدان است و ما دور هم جمع می شویم تا با شهدا پیمان ببندیم که تا آخرین نفس و آخرین قطره خون راهتان را ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه یک اصل در وصیت تمام شهیدان کربلا و دفاع مقدس و مدافعین حرم مشترک است و آن اصل ولایت است ادامه داد: مجلس شهیدان مجلس تجدید عهد و پیمان و بیعت با ولایت  است خط ولایت دارای چهار اصل است اصل اول حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است نقطه مشترک رهبری  مولا علی (ع)  سید الشهداء و امام راحل و عظیم الشان و رهبر حکیم انقلاب حفظ اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هدف دشمن از تحریم ها و فشارها و تحریف ها و فتنه ها و ایجاد ناامیدی ها براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

صلواتی با بیان اینکه ستون فقرات این نظام دین است خاطرنشان کرد: لذا امروز دین و روحانیت و مسجد مورد هجمه است دشمن از این نظام سیلی خورد اقدامات این نظام نگذاشت عراق و سوریه و لبنان و یمن سقوط کند اینها خاک ریز اول نظام جمهوری اسلامی ایران هستند دیروز مرز ما در مقابل دشمن شلمچه و مهران و قصرشیرین  بود امروز مرز ما در مقابل دشمن تنگه باب المندب و دریای مدیترانه است همه مواظب باشند امروز یک عده ای بصورت تام دارند مردم را از انقلاب و نظام بدبین می کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا تصریح کرد: دومین اصل خط ولایت انقلابی بودن و انقلابی ماندن است انقلابی یعنی کسی که پای ارزشهای انقلاب و نظام و اسلام بایستد شاخص اصلی انقلابی ولایتی بودن و استکبار ستیز بودن  است اما متاسفانه مد شده بعضی ها به انقلابی ها می گویند افراطی  و جناحی اینها وقتی دیدند کسی علیه سازش و تحریف و فتنه حرف بزند او را متهم به جناحی و افراطی و تندروی می کنند به حزب اللهی ها انگ تندروی می زنند تا این ها و این تفکر را از صحنه بیرون کنند همین افراد هرکس علیه ولایت باشد مورد تایید و علاقه و افتخار و وضعیت و استوری اینهاست در حالیکه این یک لکه ننگین بر پیشانی شماست.

وی عنوان کرد: سومین اصل خط ولایت حمایت از مردم است ما مدیون مردم هستیم ما امروز مشکل بیرونی داریم دشمن داریم همه رهروان راه حق و همه پرچم داران توحید دشمن داشتند و مردم دچار سختی هستند مردم تحت فشارند اما بخاطر حفظ انقلاب و نظام و مکتب امام حسین و امام و شهیدان و ولایت و پاسداری از آیین اسلام ناب و یاری امام عصر عج  تحمل می کنند و ما مشکلات درونی هم داریم ما گرفتار سوء تدبیر و مدیریت ضعیف هستیم امروز گرانی های بی منطق و افسار گسیخته کمر مردم را خم کرده است این حق مردم نیست  ولی به یاری خدا و عنایت امام عصر عج و صبوری مردم از این گردنه به سلامت عبور خواهیم کرد.

صلواتی چهارمین اصل خط ولایت را بصیرت دانست و اظهار کرد: مجلس شهید مجلس بصیرت افزایی است بصیرت یعنی موضع حق را بشناسیم و یاری کنیم موضع دشمن را بشناسیم و نقطه مقابل آن حرکت کنیم امروز دشمن مجلس انقلابی را تخریب می کند همگان بدانند که مجلس یازدهم مجلس امید و انتظار و از قوی ترین مجالس انقلابی پس از انقلاب است از جوانان پر انگیزه و با ایمان و پر توان و تحصیل کرده و کار آمد و مدیران انقلابی تشکیل شده است هرکس مجلس را تخریب و تضعیف کند در خط آمریکا بوده و مورد غضب جریان ارزشی و انقلابی  است اینها دانسته یا نادانسته گفتمان ولایت را تضعیف می کنند و این گناه  نابخشودنی است.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: امروز متاسفانه نهادهای انقلابی مثل قوه قضائیه و سپاه و بسیج و نیروهای مسلح و نهاد نماز جمعه مورد هجمه است جرم اینها این است که ولایتی و حامی مردم هستند  یقینا به بعضی از نهادها نقد وارد است اما هتک حرمت و تصعیف و تخریب و قداست زدایی از این نهادها حرکت در راستای اهداف دشمن است و پیام شهیدان به همه ما اطاعت از ولایت و وحدت و همدلی و تلاش و کوشش برای رفع نیازهای مردم است پیام شهیدان به ما خدمت به مردم و دفاع از ارزشهای انقلاب و نظام است.

گفتنی است، شهید آهسته یکی از شهدای شاخص و برجسته چاروسا و نخبه بود در خنثی کردن مین مهارت فوق العاده ای داشت و راه را برای عملیات هموار می کرد شهید آهسته  هم مربی آموزشی بود هم مربی تخریب بود و هم نقش ارزنده در عملیات‌ها داشت و نهایتا هم دچار مصدمیت شیمایی شد و به درجه شهادت نائل آمد.

=====================

گزارش "سیدحسن آرمند"

=====================

انتهای پیام82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول