اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

همایش مجازی «اندیشه و عمل شهید سلیمانی در عرصه مقاومت» برگزار می‌شود

نخستین «همایش ملی مقاومت، ابعاد نظری و عملی» با محوریت ویژه «اندیشه و عمل شهید سپهبد قاسم سلیمانی در عرصه مقاومت» در ایام نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها برگزار می شود.

همایش مجازی «اندیشه و عمل شهید سلیمانی در عرصه مقاومت» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این همایش ملی مجازی به همت برخی نهادها و دانشگاه ها مانند پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همچنین دانشگاه امام صادق (ع) در محورهایی مانند «انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی در سپهر داخلی»، «مبانی نظریه های مقاومت»، «فقه مقاومت»، «انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی  در سپهر خارجی»، «تحلیل گفتمان مقاومت اسلامی» و «مسائل منطقه ای و بین المللی مقاومت» پذیرای مقالات اندیشمندان و پژوهشگران است.

همچنین «نقش کارگزاران و نهادها در شکل گیری گفتمان مقاومت (سردار سلیمانی، سپاه قدس و ...)»، «مطالعه تطبیقی مقاومت در فقه فریقین»، «مطالعه موردی و تطبیقی مقاومت در یمن، مصر، لبنان، عراق، سوریه و ...»، «راهبردهای تقویت مقاومت در سطح منطقه و نظام بین الملل با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» و «آینده پژوهی مقاومت در جهان اسلام» نیز به عنوان برخی زیرمحورهای این همایش معرفی شده است.

در عین حال تحلیل نظریه ها و الگوهای مقاومت در قرآن کریم، در سیره معصومین (ع)، در اندیشه رهبران مقاومت مانند امام خمینی، امام خامنه ای، سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی و همچنین در اندیشه متفکران مسلمان، بخش دیگر معرفی شده این همایش است که پژوهشگران می توانند درباره آن ها مقاله بنویسند.
و اما آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش اول آذر ماه و زمان برگزاری همایش نیز پانزدهم دی ماه سال جاری و در ایام نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول