اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشارکت هیئتی از قبایل جنوب عربستان در مراسم جشن سالروز نبی اکرم(ص) در صنعاء

منابع یمنی از حضور هیئتی از قبایل منطقه نجران در جنوب عربستان در مراسم جشن سالروز نبی اکرم(ص) در صنعاء خبر دادند.

مشارکت هیئتی از قبایل جنوب عربستان در مراسم جشن سالروز نبی اکرم(ص) در صنعاء

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع مختلف یمنی امروز پنجشنبه از رسیدن یک هیئتی از قبایل منطقه «نجران» در جنوب عربستان سعودی به «صنعاء» پایتخت یمن خبر داد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این اتفاق که از زمان آغاز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن سابقه نداشته است از نظر خیلی از کارشناسان نشانه قدرت نفوذ دولت نجات ملی یمن بر قبایل یمنی حاضر در استان‌های نجران، «جیزان» و «عسیر» در جنوب عربستان است.

کلیپ های ویدئویی نیز امروز در شبکه‌های احتماعی هیئتی از نجران را در میدان السبعین صنعاء را نشان می دهد که در مراسم جشن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) حضور داشتند.

از ابتدای شروع جریان وهابیت در قرن هجدهم، نجران چندین‌بار هدف حملات وهابیون قرار گرفت، اما موفق به اشغال این استان نشدند، تا اینکه عربستان سعودی در سال ۱۹۳۴ میلادی توانست نجران را به همراه جیزان و عسیر از یمن جدا سازد و ضمیمه خاک خود کند.

اشغال این سه استان، همیشه مورد اعتراض مردم و قبایل یمن بود. بسیاری از ساکنان کنونی این استان‌ها اصالتی یمنی دارند و خواهان جدایی از عربستان سعودی هستند.

بخش اکثر اهالی استان‌های نجران، جیزان و عسیر عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که پایگاه‌های نظامی عربستان سعودی در استان‌های نجران، جیزان و عسیر هم به دلیل داشتن مرز طولانی با  شمال یمن بارها در پاسخ به جنایت‌های رژیم سعودی، هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای نظامیان یمنی قرار دادند که این حملات به هلاکت چندین افسر و نظامی سعودی منجر شده است.

نظامیان یمنی همچنین  توانسته‌اند که با پیشروی در برخی از نقاط و ارتفاعات این مناطق امید‌ها برای آزادسازی این مناطق اشغالی را زنده کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول