اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

1520 بیمار خاص در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از تحت پوشش بیمه سلامت یک‌هزار و 520 بیمار خاص در این استان خبر داد.

1520 بیمار خاص در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهرداد کمانگری ظهر امروز در همایش هفته سلامت که در سالن جلسات اداره‌کل بیمه سلامت استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و 520 بیمار خاص اعم از بیماران هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه، هموفیلی و ام‌اس در سطح استان گلستان است که دفترچه بیمه آنها برای درمان این بیماری‌ها به صورت رایگان خواهد بود.

وی با تبریک هفته بیمه سلامت اظهار کرد: تعداد کارکنان بیمه سلامت در سطح استان گلستان به ۱۰۲ نفر می‌رسد که مشغول خدمات‌دهی به مردم هستند و بیش از ۳۰ دفتر پیشخوان خدمات بیمه‌گری در استان گلستان فعال است.

*همپوشانی بیمه‌ای ۱۶ هزار گلستانی برطرف شد

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت طی دو الی سه ماه اخیر به شدت در فرایند الکترونیک وارد شد که بحث اول آن پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیک بود که با دانشگاه علوم پزشکی شروع کردیم و بحث دوم آن استحقاق سنجی بود که استحقاق‌سنجی، فرایندی است که در بیمارستان‌ها و اخیرا در مراکز خصوصی است که بیمه‌شدگان می‌توانند با کدملی به بیمارستان‌ها و مراکز دولتی مراجعه کنند.

کمانگری درخصوص همپوشانی بیمه‌ای یادآور شد: برآوردها نشان می‌دهد که نزدیک به ۴.۵ میلیون نفر همپوشانی بیمه‌ای در سطح کشور وجود دارد که همپوشانی بیمه‌ای نزدیک به ۲.۵ میلیون نفر از آنها برطرف شد.

وی از برطرف شدن همپوشانی بیمه‌ای ۱۶ هزار گلستانی خبر داد و گفت: تبادل الکترونیک اسناد بستری یکی از کارهای بزرگی بود که در استان گلستان انجام شد که این کار از تیرماه سال گذشته در گلستان آغاز شد و این استان جزو ۶ استان پایلوت کشوری معرفی شده بود که مزیتش این است که بین بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اسناد کاغذی رد و بدل نمی‌شد.

* سرانه‌ای که به روستاییان در زمینه بیمه سلامت قرار گرفت وارد جهش ۵ برابری شد/ بیش از ۸۳ درصد از جمعیت استان گلستان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان یادآور شد: البته فعلا دو برگ که شامل روکش سند است و در آن مشخصات بیمار و مشخصات پزشک، هزینه درمان و مدت بستری در آن قید شده و در برگه دوم شرح عمل و بیهوشی درج شده است.

کمانگری با اشاره به اینکه تبادل و رسیدگی اسناد در بیمارستان‌ها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد، ابراز کرد: نزدیک به ۴ هزار از قوانین در این سامانه قرار می‌گیرد و سامانه این موارد را چک می‌کند که امسال به بیمارستان‌های خصوصی تامین اعتبار دادیم که در حال حاضر بیمارستان خصوصی استان این کار را انجام می‌دهد که تنها دو بیمارستان «ارتش»، «تامین اجتماعی» هنوز مجهز نشدند.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۴ تعداد ۲۳ میلیون دفترچه بیمه سلامت روستایی در کشور صادر شد که در آن سال‌ها مراقبت‌ها و ارتباطی با سطح بهداشت داشتیم اما تنها مقوله‌ای که در آن زمان به ما ربط داشت بحث درمان بود تا اینکه در سال ۱۳۸۵ اتفاقات بسیار خوبی افتاد فکر و اهداف سازمان تغییر کرد و فکر ما هم به سمت بهداشت سوق پیدا کرد همانطور که می‌دانید در زمینه درمان هر چه هزینه شود مانند چاهی است که هرگز پر نخواهد شد که باید به سمت پیشگیری و بهداشت حرکت کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان ابراز کرد: سرانه‌ای که به روستاییان در زمینه بیمه سلامت قرار گرفت وارد جهش پنج برابری شد.

* دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سامانه «ناب» به عنوان یک سامانه پیشرو است/ بودجه بیمه سلامت به زیرمجموعه دولت برگردد

کمانگری از دانشگاه علوم پزشکی گلستان به عنوان یک سامانه پیشرو یاد کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سامانه «ناب» به عنوان یک سامانه پیشرو است.

وی اظهار کرد: بیمه سلامت استان گلستان تعداد یک میلیون و ۸۸۸ نفر از جمعیت استان گلستان را تحت پوشش خود قرار داده است که نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت استان است که از این تعداد بیش از ۸۸۰ هزار نفر بیمه روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت است و نزدیک به ۸۰ درصد با جمعیت بیمه‌شدگان شهری رایگان هستند در حقیقت بیش از ۸۳ درصد از جمعیت استان گلستان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

* پرداخت 45 میلیارد ریال برای اسناد الکترونیک بیمه‌شدگان

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: در شهریورماه مبلغ ۴۵ میلیارد ریال در استان برای اسناد الکترونیک پرداخت کردیم که ۲۵ میلیارد ریال آن مربوط به داروخانه‌ها بود از تیرماه نیز پاراکلینیک‌ها که شامل آزمایشگاه و داروخانه‌ها هستند اسناد را به صورت الکترونیک به ما تحویل می‌دهند.

کمانگری ابراز کرد: متاسفانه امسال مجلس شورای اسلامی بودجه بیمه سلامت را زیر نظر بودجه هدفمندی یارانه‌ها قرار داده است که در یک الی دو ماه اخیر در پرداخت هزینه موسسات الکترونیک و غیرالکترونیک دچار مشکل شدیم که طی رایزنی‌هایی که با چند نماینده مجلس انجام دادیم امیدوارم که در سال آتی این کار درست شود و بودجه بیمه سلامت را به زیرمجموعه دولت برگردانند زیرا بودجه بیمه سلامت در گذشته ۲۱ هزار میلیارد تومان بود که به ۱۳/۵۰۰ میلیارد تومان تقلیل یافت.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول