اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

از برگزاری کنگره «علوی فاطمی» تا پویش «آمریکا باید از منطقه برود» درهفته بسیج دانش آموزی

مسوول بسیج دانش آموزی لرستان گفت: برنامه‌های امسال بر اساس هفت بیانیه مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام دوم تعیین شده است.

از برگزاری کنگره «علوی فاطمی» تا پویش «آمریکا باید از منطقه برود» درهفته بسیج دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مسعود مسعودی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: شعار امسال دانش آموز انقلابی، مقاومت و استکبار ستیزی است، امسال روز دانش آموز به دلیل تقارن یوم الله سیزده آبان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نزدیک شدن به سالگرد شهادت  سردار سلیمانی همچنین فشارهای مضاعف از سوی استکبار در حوزه اقتصادی و روانی بسیار  مهم است.

وی گفت: امسال برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی را در قالب هفت توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تعیین و پیاده سازی کردیم.

مسوول بسیج دانش آموزی لرستان در ادامه به برنامه‌های این هفته اشاره کرد و افزود: هفت آبان ماه روز علم و پژوهش نام‌گذاری شده و در این روز  تقدیر از نفرات برتر کنکور سراسری همچنین برگزاری آزمون نیمه نهایی لیگ علمی پایاب را در فضای مجازی در دستور کار قرار دادیم.

مسعودی زاده بیان کرد: روز دوم یعنی هشتم آبان ماه نیز  عزت ملی و مرزبندی با دشمن یا محور ایثار و شهادت نام‌گذاری شده، در این روز اجرای سرود نغمه عشق در مزار شهدای گمنام ، برگزاری یادبود شهید فهمیده همچنین غبار روبی مزار شهدا را خواهیم داشت.

وی گفت: اما مهمترین برنامه هشتم آبان ماه پویش سراسری آمریکا باید از منطقه برود در فضای مجازی است.

به گفته مسوول بسیج دانش آموزی لرستان روز نهم آبان ماه نیز با عنوان سبک زندگی و معرفی الگوهایی برتر  نام‌گذاری شده که در این قالب معرفی سبک زندگی نبوی، علوی و فاطمی در فضای حقیقی و مجازی انجام خواهد شد، سرکشی و تجلیل از خانواده شهدای دانش آموز از دیگر برنامه‌های مهم آبان ماه است.

مسعودی زاده گفت: روز دهم آبان ماه نیز عدالت و مبارزه با فساد نام‌گذاری شده ، در این روز مطالبه‌گری از طریق تریبون آزاد در خرم‌آباد جزو برنامه‌ها است.

وی شعار یازدهم آبان ماه را اقتصاد مقاومتی عنوان و بیان کرد: در ادامه کمک‌های مومنانه توسط دانش‌آموزان سی و دو میلیارد تومان توسط بسیج دانش آموزی در کل کشور جمع‌آوری شد.

مسوول بسیج دانش آموزی لرستان گفت: روز دوازدهم آبان ماه نیز با محوریت معنویت و اخلاق نام‌گذاری شده است‌.

مسعودی زاده روز سیزده آبان ماه را استقلال و آزادی با محوریت دانش‌آموز انقلابی بیان کرد و افزود: سردادن شعار مرگ بر آمریکا در پشت بام‌ها، تغییر پروفایل دانش آموزان بسیجی همچنین حضور محدود دانش آموزان، نماینده ولی فقیه و مسوولان  در مصلای الغدیر  است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مهمترین اولویت بسیج دانش آموزی تعلیم و تربیت است، گفت: بسیج دانش آموزی چند برنامه محوری دارد، یکی از این برنامه‌ها رونمایی کانال راهیان نور در فضای مجازی در ۳۲استان، افتتاح مسابقه سرود نغمه عشق در سه سطح شهرستانی استانی و کشوری است.

مسوول بسیج دانش آموزی لرستان ادامه داد: این مسابقه تا دهه فجر ادامه دارد و امیدواریم سرودهای بومی را احیا کنیم.

مسعودی زاده افزود : برگزاری نمایشگاه استکبار ستیزی در برخی مدارس به صورت نمادین از دیگر برنامه‌های محوری بسیج دانش آموزی است، البته به دنبال این هستیم که جلسه شب شعر دانش آموزان شاعر را نیز برگزار کنیم.

وی در ادامه به برخی طرح‌های بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: طرح یاوران ولایت در دبیرستان‌های هدف با این عنوان که در هر دبیرستان یک دانش آموز پایه دهم پس از آموزش به عنوان فرمانده واحد انتخاب می‌شود، در حال حاضر ۳۴۲فرمانده واحد در دبیرستان‌های استان داریم.

مسوول بسیج دانش آموزی لرستان بیان کرد: طرح شهید بهنام محمدی شهید نیز یکی از موفقیت‌ترین طرح بسیج دانش آموزی در کشور است، در این طرح در متوسطه اول سه مربی که یا طلبه و یا اینکه دارای تحصیلات آکادمیک هستند کارهای تربیتی را در طول هفته برگزار می‌کنند.

برگزاری کنگره علوی فاطمی از دیگر برنامه‌های مهم بسیج دانش آموزی است که مسعودی زاده بیان مرد و افزود: در این طرح پنج دانش آموز نخبه پسر و پنج دانش آموز نخبه دختر گزینش و به عنوان نماینده مشکلات استان و شهرستان را احصا و در جلسات با مدیرکل آموزش و پرورش و سپاه مطرح می‌کنند، این افراد در کنگره ملی در مجلس شورای اسلامی نیز مطالبات را بیان می‌کنند.

وی یکی دیگر از برنامه‌ها را فراخوان کمک‌‌های مومنانه تحت عنوان نذر هوشمند عنوان کرد و گفت: در این طرح به دنبال این هستیم که مبالغی را برای تامین گوشی و تبلت دانش آموزان بی بضاعت  تامین کنیم.

مسوول بسیج دانش آموزی لرستان در پایان صحبت‌های خود گفت: بنا داریم در قالب انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد چتر بسیج دانش آموزی را در استان گسترده کنیم.

انتهای پیام/ 85025

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول