اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

احزاب تونسی میانجی‌گری امارات برای سازش با تل‌آویو را محکوم کردند

تعدادی از احزاب و انجمن‌های تونسی تصمیم سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و میانجی‌گری امارات در این زمینه و نقش آن برای ضربه زدن به وحدت عربی را محکوم کردند.

احزاب تونسی میانجی‌گری امارات برای سازش با تل‌آویو را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عصام الشابی» دبیر کل حزب الجمهوری در تونس گفت که تصمیم سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خنجر از پشت به فلسطینیان و آرمان فلسطین است.

الشابی در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» گفت که رهبران نظامی حاکم سودان پس از کشتار و خونریزی‌ها در دارفور، اعزام نظامیان به لیبی و غیره اکنون قدم در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گذاشته‌اند و این نشان می‌دهد رژیم‌های عربی که از تحقق صلح و توسعه در وطن خود و برآوردن نیازهای ملت خود و حفظ وحدت در وطن خود ناتوان بوده‌اند به آمریکا و رژیم صهیونیستی متوسل شده‌اند تا شاید آن‌ها را از سقوط نجات داده و حکومت آن‌ها را حفظ کنند.

او افزود: «امارات امروز به اتاق عملیات عادی‌سازی روابط (با اسرائیل) و مرکز شر عربی تبدیل شده و سعی دارد تعداد بیشتری از رژیم صهیونیستی را به سمت عادی‌سازی با این رژیم سوق دهد».

او اشاره کرد که مصر از زمان انور السادات روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی کرده است اما تا کنون هیچ چیزی عاید آن نشده نه رفاه اقتصادی و نه توسعه.

همچنین «زهیر المغزاوی» دبیرکل جنبش الشعب گفت که شتاب رژیم‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم‌ها فاقد مشروعیت بوده و به دنبال راهی برای حمایت از خود در برابر ملت‌هایشان هستند اما این چیزی را تغییر نخواهد داد و مسئله فلسطین همچنان یک مسئله عادلانه است و حقیقت این است که دشمن صهیونیستی دشمن غاصبی است و این رژیم‌ها هرگز نمی‌توانند به رژیم اشغالگر مشروعیت ببخشند.

او با اشاره به عدم اقدام اتحادیه عرب برای محکوم کردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد که «اتحادیه عرب برای همیشه مُرده است و ما چیزی از آن انتظار نداریم».

از سوی دیگر «مراد الیعقوبی» رئیس انجمن «أنصار فلسطین» گفت که موج عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۹ آغاز شده است و دلایل آن هم فشارهای خارجی و داخلی بوده و به رژیم‌های عربی چنین القا می‌کنند که آن‌ها بدون حمایت خارجی، حکومت‌های خود را از دست خواهند داد در نتیجه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو در ازای سکوت آمریکا درباره نبودن دموکراسی در این رژیم‌ها صورت می‌گیرد.

الیعقوبی همچنین با اشاره به مخالفت ملت‌های عربی با سازش با رژیم صهیونیستی گفت: «مصر از سال ۱۹۷۹ روابط خود با اسرائیل را عادی کرده است اما واقعیت این است که سفارت اسرائیل در قاهره همچنان در محاصره و با سیم‌های خاردار دور تا دور آن را پوشانده‌اند و ملت با رابطه با اسرائیل مخالف است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول