اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اعطای ۲۲۰۰ میلیارد تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان تهران

معاون استاندار تهران گفت: تاکنون بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان تهران پرداخت شده است.

اعطای ۲۲۰۰ میلیارد تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار و شورای بانک‌های شهرستان اسلامشهر در محل سالن اجتماعات فرمانداری، اظهار کرد: در راستای حمایت از مشاغل و افراد آسیب دیده از کرونا بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان اعطاء شده است.

وی با اشاره به اینکه تا مبلغ ۱۰۶۰۰میلیارد تومان امکان پرداخت تسهیلات کرونایی وجود دارد، افزود: در طی شش ماه گذشته از محل اعتبارات اشتغالزایی مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سطح استان تهران پرداخت شده است.

معاون استاندار تهران برخی قوانین و اعمال سلیقه‌ها را مانع از اعطای تسهیلات به متقاضیان برشمرد و بیان کرد: در بانک‌ها اگر مدیران بخواهند تسهیلاتی را اعطاء کنند می توانند راه حلی برای آن بیابند، روزی که بانک وام ندهد روز ختم حیاتش است و بانک بدون مشتری موفق نمی‌شود.

عسگری تأکید کرد: همراهی بانک‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته قابل قیاس نیست و با همکاری و همراهی با استانداری و کارشناسان اقتصادی مسیر اعطای تسهیلات هموار و شرایط بهتر شده است.

وی با تأکید بر اینکه ملاک اجرای عین قانون است، گفت: ما از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نمی‌خواهیم که فراتر از قانون عمل کنند و فقط می‌خواهیم عین قانون عمل کنند، هیچ بانکی حق ندارد درصدی از تسهیلات اعطایی به متقاضیان را بلوکه کند، باید در ارزیابی وثایق بازنگری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه برای حل مشکلات و پیگیری‌ها باید وقت گذاشت، تصریح کرد: با یک جلسه نمی‌توان برخی از مشکلات را برطرف کرد؛ بحث مجتمع‌های صنفی استان که سال‌ها بلاتکلیف بود با پیگیری زیاد و تشکیل جلسات متعدد کارشناسی در سطح استان حل شد.

عسگری با اشاره به اینکه شرایط امروزی کشور شرایط بسیار حساسی است و کرونای پرمخاطره مدل دنیا، معیشت و جامعه را عوض کرده، عنوان کرد: خیلی‌ها نسبت به شرایطی که امروز کشور در آن قرار دارد بی‌تفاوتند و علاوه بر آن‌ها مسائل مختلف حاشیه‌ای هم باعث افزایش مشکلات کشور شده است.

وی با اشاره به ضرورت و نظارت بیشتر بر بازار خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند بازار را کنترل کند، بدون نظارت مردم نمی‌توان کاری کرد، بدون قائل شدن نقشی برای مردم نمی‌توان در کنترل بازار موفق شد و مردم به نقش خود در نظارت بر بازار واقف نیستند.

انتقاد فرماندار اسلامشهر از عدم همراهی برخی بانک‌ها

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر هم با ارائه گزارشی از بازار مصرف مردم در اسلامشهر اظهار کرد: سرانه‌های بازار معیشتی شهرستان اسلامشهر منطبق و متناسب با وضعیت، شرایط و جمعیت این شهرستان نیست.

وی با اشاره به وجود ۱۵۳ کارخانه و مرکز تولیدی بزرگ در اسلامشهر بیان کرد: متأسفانه مالیات این مراکز تولیدی و صنعتی بزرگ به حساب اداره دارایی شهر تهران واریز می‌شود و شهرستان اسلامشهر که خدمات مختلفی به این مراکز ارائه می‌دهد، هیچ‌گونه از این اعتبارات برخوردار نیست و این در اجرای قانون و تحقق عدالت ظلم مضاعفی برای این شهرستان است.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به وجود محدودیت در حوزه اختیارات رؤسای بانک‌ها در اسلامشهر تأکید کرد: در حوزه بانک‌ها سقف اعتبارات مدیران بانک‌ها سقف مشخصی است، در شرایط جنگ اقتصادی کشور با قوانین عادی برخورد می‌شود که این امر مشکلاتی را برای ارائه خدمات به مردم ایجاد کرده است.

مرسلپور با انتقاد از عدم همراهی برخی بانک‌ها با مجموعه مدیریت شهرستان خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال روستایی تعداد ۱۰۴ پرونده تشکیل و جمعاً بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان متقاضی داشته‌ایم که تاکنون به ۱۷ پرونده مبلغی قریب به ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول