اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

افتتاح 3 سامانه رینگ آبرسانی پایتخت/ 7هزار لیتر آب در هر ثانیه منتقل می‌شود

افتتاح 3 سامانه رینگ آبرسانی شهر تهران در قالب بیست و ششمین پویش هر هفته الف ب ایران، زمینه انتقال آب 7 هزار لیتر در هر ثانیه را مهیا می‌سازد.

افتتاح 3 سامانه رینگ آبرسانی پایتخت/ 7هزار لیتر آب در هر ثانیه منتقل می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صبح امروز پنجشنبه مورخ 8 آبان ماه سال 99، مراسم افتتاح 3 سامانه رینگ آب‌رسانی پایتخت با اعتباری معادل 4 هزار و 950 میلیارد ریال در قالب بیست و ششمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران برگزار می‌گردد.

به استناد جزئیات مطرح شده از این پروژه، رینگ آب‌رسانی شهر تهران با هدف تعادل‌بخشی کمی و کیفی و ایجاد امنیت آبی در چارچوب اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف شهر و استان تهران در دست اجرا است.

*سامانه رینگ آبرسانی در شرق و غرب پایتخت افتتاح می‌شود

با بهره‌برداری از سامانه غرب و شرق رینگ آب‌رسانی شهر تهران اهالی غرب تهران از طریق آب تصفیه‌شده سد امیرکبیر در تصفیه‌خانه ششم تهران و اهالی شرق تهران از طریق آب تصفیه‌شده سد لار در تصفیه‌خانه‌های چهارم و پنجم تهران به آب سالم و پایدار دسترسی خواهند داشت.

همچنین، توجه به محدودیت‌های تامین آب در محدوده شهر جدید پرند و نیاز به رفع کمبود و ارتقاء کیفیت آب شرب در محدوده جنوب و جنوب‌غربی استان تهران، تامین و انتقال آب از سامانه آب‌رسانی شهر تهران به طول 12 کیلومتر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

*رینگ آبرسانی تهران زمینه انتقال آب 7 هزار لیتر در هر ثانیه را مهیا می‌سازد

گفتنی است، پس از افتاح پروژه سامانه آب‌رسانی به شرق و شمال‌شرقی تهران آب از مخزن 73 در یافت‌آباد و از طریق مخزن رضی‌آباد به جنوب و جنوب‌غربی شهر و استان تهران منتقل می‌شود و هدف از اجرای آن انتقال 3000 لیتر بر ثانیه آب تصفیه‌شده از محل تصفیه‌خانه پنجم تهران به نواحی شمال‌شرق و شرق تهران و انتقال 4000 لیتر بر ثانیه آب خام از محل سد لار به تصفیه‌خانه سوم و چهارم در شرایط اضطراری است.

لازم به تاکید است، اجرای این طرح مذکور مزایایی نظیر ارتباط تصفیه‌خانه‌های هفتگانه آب تهران، کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و تعدیل فرونشست زمین در تهران، توزیع عادلانه منابع آب سطحی، از مدار خارج‌شدن ایستگاه‌های پمپاژ آب و کاهش مصرف انرژی در شبکه توزیع آب را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول