اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

الگوی مواجهه دینی با آسیب‌های اجتماعی را در فصلنامه «صدرا» بخوانید

سی‌وسومین شماره فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا به همت مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد.

الگوی مواجهه دینی با آسیب‌های اجتماعی را در فصلنامه «صدرا» بخوانید

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، شماره جدید فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا در ۳۳۲ صفحه تمام رنگی منتشر شد.

در سی‌وسومین شماره فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا ضمن بررسی بازگشت به مبانی الهی: شرط بومی کردن علم اقتصاد در گفت‌وگو با دکتر حسن سبحانی، تربیت کاردانان علوم اقتصادی‌اجتماعی در تراز حکمرانی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با محمد نعمتی تبیین شده است. تقابل جدیِ اقتصاد اسلامی و اقتصاد سرمایه‌داری، نظریه تعادل عمومی در اقتصاد اسلامی، برشی از آسیب‌شناسی صنعت نفت؛ «توهمِ» ضرورتِ وابستگی، کتاب سال جمهوری اسلامی، تحفه‌ای بر نخستین تألیف؛ نگاهی به کتاب اقتصادسنجی و همچنین بحران‌های مالی و اقتصادی از دیگر موضوعات در بخش معرفی شخصیت و آثار مسعود درخشان است.

علاوه بر این، بدترین آسیبِ بهترین ملت: تفرقه و دوگانگی، آسیب‌های اجتماعی در آسیاب پرسش و پاسخ دین، تقلیل کج‌روی به رفتار، مصداق کـج‌روی نظری، درنگی در مطالعه اسلامی آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای قرآنیِ مقابله با آنومی برخی از موضوعات پرونده «الگوی مواجهۀ دینی با آسیب‌های اجتماعی و نقد الگوهای غربی» به شمار می‌‌شود.

در پرونده «تأملات» شماره جدید فصلنامه صدرا به علوم اجتماعی و نسبت آن با تمدن اسلامی، توهّم زدگی در غیاب دستگاه تئوریک، عزت ملی به‌ مثابه کرامت و اصالت؛ تحلیل واژه‌ای که رهبر انقلاب برای این مکتوب، مسئله کرد اشاره شده است. علاوه بر این، معرفی رساله دکتری با موضوع طراحی الگوی یکپارچه‌سازی نظام منابع مالی اسلامی و مالیات‌های متعارف در ایران، و تازه‌های نشر و معرفی کتاب‌هایی همچون «عقل سرخ یادنامۀ علوم اجتماعیِ ایران برای حاج قاسم سلیمانی و جهان پس از شهادتش» به قلم جمعی از نویسندگان، زیرنظر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پارسانیا، «معرفت‌شناسی تئوری‌های سـازمان و مدیریت« به تألیف  ابوالفضل گائینی و «الگوی علوم انسانی اسلامـی: چـارچـوب نظـری و مـدل عملیـاتی« به قلم  سیدمحمدرضا تقوی در این شماره از نشریه صدرا قابل مطالعه است.

در پرونده «رصد» شماره جدید نشریه صدرا، بایسته‌های بهره‌مندی علوم روان‌شناسی از قرآن، ارتباط کارکردی علوم انسانی اسلامی، زمینه‌ساز پیوند کارکردی اقتصاد اسلامی،گزارشی از کرسی علمی ترویجی «هویت بین رشته‌ای اقتصاد اسلامی»، درک حدود در مقوله نظر در حکمت، از اساسی‌ترین موضوعات مفقود شده در حوزه معماری، آزاداندیشی در عرصه‌های علمی؛ راه حـل بـرون رفت از تحجر علمی، گزارشی از کرسی علمی ترویجی«چالش‌ها و پیامدهای تحجر علمی از دیدگاه مقام معظم رهبری و راهکارهای برون رفت از آن»، آیا می‌شود بورس را بازاری برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت؟ نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش فارس، سی‌وسومین شماره نشریه تخصصی صدرا با مدیر مسئولی حجت‌الاسلام رضا غلامی و سردبیری امیر سیاهپوش که به زینت طبع تنظیم شده است، منتشر شد. علاقه‌مندان برای تهیه نشریه میتوانند book.sccsr.ac.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول